Turizm Akademik Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.411-429, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, Antalya’da 11. si düzenlenen Masterlar Atatürk Bahar Turnuvası kapsamında, spor turizm faaliyetlerine aktif
olarak katılan yerli otel misafirlerinin algıladıkları spor hizmet kalitesinin, duygusal değer ve müşteri genel tatmini aracılığı ile
davranışsal niyetler üzerindeki etkisini doğrudan ve dolaylı olarak incelemektir. Verileri toplamak için kullanılan anket formu
ilgili yazına göre tasarlanmıştır. Anket formu, 27-31 Ekim tarihleri arasında Antalya’da 11.’ si düzenlenen Masterlar Atatürk
Bahar Turnuvasına aktif olarak katılan yerli turistlere uygulanmıştır. Basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle 407 tane anket formu
toplanmış ve toplanan veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Hipotez testlerine yönelik analizler Macro Process yardımıyla
incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre spor turizmi etkinliğine aktif olarak katılan turistlerin algıladığı spor hizmet kalitesi, duygusal
değeri ve davranışsal niyetleri olumlu şekilde etkilemektedir. Diğer taraftan spor hizmet kalitesinin, müşteri genel tatmini üzerinde;
duygusal değerin ise davranışsal niyetlerin üzerinde etkisi olmadığı anlaşılmaktadır.