LATİN AŞK ELEGEIASINDA PARACLAUSITHYRON


Öztürk R.

Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, cilt.60, sa.1, ss.335-354, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 60 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.33171/dtcfjournal.2020.60.1.17
  • Dergi Adı: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: MLA - Modern Language Association Database, Directory of Open Access Journals, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.335-354
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Tarih boyunca, âşıklar sevgilerini ifade etmek için çeşitli yöntemler bulmuşlardır. Bu yöntemlerden biride, gece vakti sokakta sevgilinin penceresi önünde yapılan serenattır. Serenadın ilk yazınsal biçimi diyebileceğimiz paraclausithyron, 2500 yıl önce de sevgiliye aşk ilanı etmek için başvurulan bir yöntem olmuş ancak serenat gibi romantik değil, trajik bir tarza bürünmüştür. Bu çalışmada, öncelikle paraclausithyronun Yunan yazınındaki kökenine ve özeliklerine değinilecek ardından Latin yazınının ünlü lirik ozanı Horatius'un bu izleğin yer aldığı şiirleri üzerinde durulacak ve Tibullus, Propertius ve Ovidius gibi elegeia ozanlarının bu izleği ele alış ve işleyişleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar vurgulanacaktır.
Throughout history, lovers have found several ways to express their love. One of theseways is the serenade performed in front of the window of the beloved on the street at night.Paraclausithyron, which we can call the rst literary form of the serenade, was a methodthat was used to declare love to the lover 2500 years ago, but it took a tragic style ratherthan a romantic style of serenate. In this study, rst of all, the origins and features ofparaclausithyron in Greek literature are discussed, and then the poems of the famous lyricpoet of the Latin literature, Horatius, are examined, and the similarities and differencesbetween the elegy poets of Tibulus, Propertius and Ovidius, and their treatment of andapproach to this theme are emphasized.