Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Öğrenme Biçemleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


Eski T., GÖRGÜT İ.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.26, sa.6, ss.2105-2116, 2018 (TRDizin) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 26 Sayı: 6
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.2105-2116
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmanın amacı Kastamonu Üniversitesi’nde özel yetenek sınavına katılan adayların öğrenme biçemleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Örneklem grubu özel yetenek başvuran 57 kadın 209 erkektoplam 266 adaydan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu,Şimsek (2002) tarafından geliştirilen “BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri ileHeppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması Şahinve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır.Elde edilen verilerin normallik dağılımları Shapiro-Wilk testi ile sınanmış, öğrenme biçemleri için Anova, problem çözme alt boyutları için Kruskal Wallis varyansanalizi, iki ölçek arasındaki ilişki için ise spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor özel yetenek sınavına katılan adaylarınöğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri arasında olumlu ve orta düzeydebir ilişki olduğu görülmüştür.
The aim of this study was to determine the relationships between learning styles and problem solving skills of students, applied to the physical education and sport special ability exam in Kastamonu University. Study sample was composed of 57 female, 209 male in total 266 students. Personal infor-mation form and learning style inventory (BIG16), developed by Şimşek (2002) were used for gathering data. As a third data collecting tool, problem solving inventory, developed by Heppner and Petersen (1982) and adapted to Turkish by Şahin and Heppner (1993) was used. For the learning style and variables Anova and for the problem solving subscales and variables Kruskal Wallis variance analysis were used. Also, Spearman correlation analysis was done for the rela-tionships between the scales in the study. In conclusion, it was found that there was a high level relationship between learning styles and problem solving skills of students, participated in physical education and sport special ability exam.