Türkiye de Antrenör Eğitim Programlarının Etkinliği


Creative Commons License

Sunay H., İmamoğlu A. F.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.1, sa.3, ss.66-84, 1996 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de antrenör eğitim programlarının etkinliğini tespit etmek ve geleceğe dönük geliştirme önerilerini belirlemektir. Araştırmanın amacım gerçekleştirmek üzere toplanan veriler iki yoldan elde edilmiştir. İlk olarak konu ile ilgili literatür taranmış daha sonra Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü (GSGM) tarafından 1987-1994 yıllarında çıkartılan antrenör eğitim yönetmeliğine göre yetiştirilmiş antrenörlerin, antrenör eğitim programlaman etkinliğine ilişkin görüş ve önerilerinin belirlendiği bir anket uygulanmıştır. Araştırmaya, 24 spor branşından 286 antrenör katılmıştır. Sonuç olarak antrenörlerin GSGM tarafından uygulanan antrenör eğitim programlarının amaçlarını farklı şekilde algıladıkları ve programdan beklentilerinin farklı olduğu ortaya çıkmış, programların, fiziksel olanaklar ile süre bakımından yetersiz kaldığı belirlenmiştir. Ayrıca Antrenörler, programda yer alan Spor anatomisi, Spor Sosyolojisi derslerini programlarda gereksiz, muhteva bakımından da yararsız bulurlarken, Beceri Öğretimi, Antrenörlük Uygulanuısı, Bitirme Tezi (Seminer) ve Türk Dili Diksiyon gibi aerslerir, program da yer almasına olumlu yaklaşmışlardır. Öte yandan antrenörlerin bir bölümüde, pogramda yer alan öğretici kadro ve günlük ders çizelgelerinden hoşnut olmadığım belirtmiştir. Bu sonuçlar, GSGM tarafından uygulanan antrenör eğitim programlarının etkinliği açısından tartışılmış ve programların etkinlikle yürütülebilmesi için bazı öneriler verilmiştir.