Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.1-8, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, beden eğitim öğretmenlerinin çatışma yönetimi yöntemleri ve
öz yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın örneklemini
2011-2012 öğretim yılı Şanlıurfa ili merkez ilçelerine bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapan
108 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak “Örgütsel Çatışmayı Yönetme Anketi” ve “Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, Kruskall Wallis testi, Mann-Whitney U testi ve Spearman Rho testi kullanılmıştır. Bulgular:
Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları çatışma yönetimi yöntemleri sırasıyla ödün
verme, hükmetme, uzlaşma, problem çözme ve kaçınma olarak saptanmıştır. Bunun yanında beden
eğitimi öğretmenlerinin çatışma yönetimi yöntemleri ve öz yeterlik algıları arasında ilişki olmadığı
tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin çatışma yönetimi yöntemleri ve öz yeterlikleri ile çalışma
tecrübeleri ve yaşları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin çatışma yönetimi yöntemleri ile öz yeterlikleri arasında ilişki saptanmamıştır.