SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, cilt.1, sa.2, ss.107-110, 2003 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma ürün konusunda “Türk Televizyonlarında kullanılan reklamların” ürün temelinde spor imajıyla olan ilişkisini
araştırmak, izleyicilerin spor imajını güçlendirici ve akılda kalıcı etkisiyle ürüne yönelimler konusunda reklam analiziyle bilgi sahibi
olabilmektir. Buna göre bu araştırma, Türk televizyonlarında yer alan reklam sektöründe spor imajının ne kadar kullanıldığını ve sporun
reklamlar üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu olarak AGB (Araştırma Geliştirme ve Bilgi) raporlarının Haziran 2001 ayı içinde en çok izlenen ilk
dört kanalı olarak alınmıştır. Bu kanallar, Show TV, Kanal D, Star TV ve TRT 1 (Türkiye Radyo Televizyon) kanallarıdır. Çalışmada,
Spor yönetimi ve reklamcılıkla ilgili yayınlanan kitaplar ve araştırmalarla, reklamların ilgili televizyonlarda yer alan reklam kuşaklarındaki
toplam süreleri ve reklamlarda kullanılan spor imajının oranları incelenmiştir. Haziran 2001 ayı içerisindeki AGB raporlarına göre, en çok
izlenen dört televizyon kanalında birer hafta boyunca 09.00 ve 21.00 saatleri arasında yayınlanan tüm reklamlar incelenmiş, sonuçlar,
grafik ve tablolarla belirtilmiştir.
Araştırma sonuçlarının belirlenmesinde gözlem yolu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarının istatistiksel analizi SPSS istatistik
paket programı ile yapılmıştır. Sonuçların belirlenmesinde frekans ve yüzdeler kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda spor imajı kullanılan reklamların ağırlığının diğerlerine göre fazla olduğu ve reklam yapımcılarının
spor imajına yoğun ilgi gösterdikleri belirlenmiştir. Bu da araştırma kapsamına alınan Türk televizyonlarında yayınlanan reklamlarda
spor olgusunun, pazarlama ve imaj konularında önemli bir araç olarak kullanıldığını göstermektedir.