Budist sanat eserlerinin ilk izlerine MÖ III. yüzyılda rastlanılır. Bu dönem Gandhara ekolünün etkisi altındadır. MS II. yüzyıla gelindi-ğinde, dönemin siyasi güçlerinin de desteğiyle, zirveye ulaştığı anla-şılmaktadır. Bu dönem itibariyle, Budist ikonografi büyük bir önem kazanmış ve çok sayıda Buddha heykeli yapılmıştır. Bu heykeller gö-rünüşleri itibariyle, antik Yunan heykellerinin izlerini taşışalar da, konularını Hindistan’dan çoğunlukla da Budizm’den almışlardır. Gelişim süreçleri açısından Gandhara ekolünün çağdaşı olarak bilinen ve tıpkı Gandhara gibi, MÖ II.-III. yüzyıllar itibariyle var olan Mathura sanatı ise Hint kültürüne özgü, yerel tarzı ile dikkat çekmektedir. Ön-celeri daha çok Cain ve Hindu kültürden beslendiği anlaşılan Mathura sanatının, MS II.- III. yüzyıla gelindiğinde, Gandhara ile birlikte, etki-sini Budist eserler üzerinde göstermeye başladığı bilinmektedir. Bu çalışmada, sanatsal gelenekleri ve üslupları açısından farklılıklar gös-ters eler de, yaklaşık sekiz, dokuz yüzyıllık bir süreçte, Buddha heykel-lerine can veren Gandhara ve Mathura sanat ekollerinin, geleneksel Hint sanatına olan izlerini yansıtılmaya çalışılmıştır.
First traces of Budist art works were seen in the third century B.C. This period is under the influence of the Gandhara cult. It is un-derstood that when it came to the second centuries, it reached its summit with the support of the political forces of the period. As of this period, Budist iconography gained a great importance and many Bud-dha sculptures were made. Although these sculptures traced the sculp-tures of ancient Greek sculptures by their appearance, they took their subjects mostly from India and Buddhism. In terms of developmental processes, it is known as the contemporary of the ecology, just like Gandhara existing during third and second centuries BC, Mathura art is notable for its indigenous, local style. The Mathura art, which seems to be predominantly fed from Cain and Hindu culture at the begin-ning, when it comes to the third and second century, within the influ-ence of Gandhara, it is known that it began to show its influence on Budist works. In this work, although they differed in terms of their artistic traditions and styles, in about eight or nine hundred years, the Gandhara and Mathura art cults, which gave birth to Buddha sculp-tures, were tried to reflect the traces on the traditional Indian art.