30th International Congress of the Turkish Society of Paediatric Dentistry, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2024, ss.1-18, (Özet Bildiri)
Diş hekimliği 5. sınıf öğrencilerinin yapay zekanın pedodontide kullanım alanlarına bakış açılarının değerlendirilmesi
AMAÇ: Bu anket çalışmasında diş hekimliği 5. sınıf öğrencilerinin yapay zekanın pedodontide kullanım alanlarına bakış açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
YÖNTEM: 22 sorudan oluşan anket formu, Google Forms platformuna yüklenmiş ve link tüm katılımcılara gönderilerek anketin online platformda gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Sonrasında, sonuçlar Google Forms üzerinden MS Excel (.xlsx) formatında dışa aktarılmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde tanımlayıcı veriler % olarak verilmiştir.
BULGULAR: Ankete 144 adet diş hekimliği 5. sınıf öğrencisi katılım sağlamıştır. Katılımcıların %76,4’ü yapay zekanın genel sağlık alanındaki rolü ve etkinlik düzeyi hakkında bilgi sahibi olduklarını, %16,7’si ise yapay zekanın diş hekimliği alanında efektif olarak kullanıldığını belirtmiştir. Bununla birlikte, %75 katılımcı yapay zekanın diş hekimliğinde kullanımı konusundaki bilgilere sosyal medya aracılığı ile eriştiklerini bildirmiştir. Katılımcıların %52,8’i ise pedodonti alanında kullanılan yapay zeka teknolojilerinin etkili olduğunu belirtmiştir.
SONUÇLAR: Yapay zeka bazlı teknolojilerin tıp ve diş hekimliği alanında ciddi ilerlemeler kaydetmiş olmasına karşın, özellikle diş hekimliği son sınıf öğrencilerinin bu konudaki bilgi seviyelerinin henüz iyi seviyede olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda, özellikle konu ile ilgili lisans derslerine yapay zeka bazlı sağlık teknolojilerini temel alan bilgilerin eklenmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: diş hekimliği öğrencisi, pedodonti, yapay zeka