3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müsavirlik ve Yeminli Mali Müsavirlik Kanunu’nun yürürlüge girmesi, muhasebecilik mesleginin yasal alt yapısını olgunlastırırken; meslek mensuplarına kazandırdıgı kamusal yetkiler nedeniyle de muhasebecilik meslegini kamusal bir zemine oturtmustur. Meslek odaları ve odaların birligi konumundaki TÜRMOB, bugüne kadar meslek mensuplarının birikmis sorunlarına ve meslek odalarından beklentilerine çözüm üretme çabası içinde olmasına karsın; halen çözüm bekleyen sorunlar ve beklentiler de bulunmaktadır. Bu arastırmanın amacı, özellikle 3568 sayılı Kanunda yapılan degisikliklerden sonra, yalnızca belirli bir bölgede ya da ildeki degil; tüm Türkiye genelindeki muhasebe meslek mensuplarının güncel sorunlarının belirlenmesi, uygulamada gördükleri yetersizlikler ve meslek odalarından beklentilerini ortaya koymaktır.
Since the code of 3568 was effective, the legal infrastructure of accountancy has been stronger (mature) than before. Especially having public authorization made the accountancy more official. TURMOB, the union of the chambers of the accountants, has been trying to solve the problems between accountants and the firms and the expectations from the chambers so far. Nevertheless there are still some problems to solve. The aim in this paper, after the code of 3568 estimating of the accountants’ problems, inefficiencies and expectations who are working in Turkey.