Amaç: Bu çalışmanın amacı, diş hekimliği öğrencilerinin insan bağışıklık yetmezliği virüsü [human immunodeficiency virus (HIV)]/ edinilmiş bağışıklık eksikliği sendromu [acquired immune deficiency syndrome (AIDS)] hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek ve AIDS hastalarına yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Ocak 2021-Mart 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen ve diş hekimliği öğrencilerinin HIV/AIDS’e yönelik genel bilgi ve tutumlarının Google anket aracı kullanılarak araştırıldığı ankete, Türkiye’de 32 farklı üniversitede öğrenim görmekte olan farklı sınıf düzeylerinden toplam 689 diş hekimi öğrencisi katılmıştır. Katılımcılara demografik bilgilerle ilgili 3 soru, HIV/AIDS hakkında genel bilgi düzeylerini değerlendiren 10 soru ve HIV/AIDS’e karşı tutumlarını değerlendiren 10 sorudan oluşan bir anket sunulmuştur. Veriler SPSS 20.0 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistiklerde yüzde, ortalama ve analitik olarak ifade edilen verileri karşılaştırmak için ki-kare testi kullanıldı. Karşılaştırmalarda p<0,05 olan değerler anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin tüm bilgi sorularına verdikleri yanıtlarda sınıf seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptandı (p<0,05). Ayrıca “HIV/AIDS bilgilendirme ve eğitim seminerine katılır mısınız?” sorusu dışındaki (p>0,05), tüm tutum sorularına verilen yanıtlarda istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlendi (p<0,05). Beşinci sınıf öğrencileri HIV/AIDS ağız lezyonları ile ilgili soruya diğer sınıflara göre (%42,5) daha doğru cevap vermişlerdir. Hastaları tedavi ederken HIV bulaşması endişesi ile ilgili soruya en fazla 4. sınıf öğrencisi (%73,1) “Evet” yanıtı vermiştir. Sonuç: Ana bulgular, öğrencilerin oral HIV/AIDS lezyonları hakkında bilgi düzeylerinin düşük olması ve HIV/AIDS pozitif hastaları tedavi ederken kaygı duymalarıdır. Diş hekimliği öğrencilerine HIV/AIDS’e karşı bilgi ve tutumlarını geliştirmek için eğitim verilmelidir.
Objective: The aim of this study is to determine the level of knowledge of dental students about human immunodeficiency virus (HIV)/acquired immune deficiency syndrome (AIDS) and to assess their attitudes toward AIDS patients. Material and Methods: A total of 689 dental students from different grade level, studying at 32 different universities in Türkiye participated in the survey, which was conducted between January 2021 and March 2021 using the Google survey tool and investigated dental students’ general knowledge and attitudes about HIV/AIDS. Participants were presented with a questionnaire consisting of 3 questions on demographic information, 10 questions on general knowledge about HIV/AIDS, and 10 questions assessing their attitude toward HIV/AIDS. Data were analyzed using SPSS 20.0 software. The chi-square test was used to compare percentage, mean, and analytically expressed data in descriptive statistics. Values with p<0.05 were considered significant in comparisons. Results: There was a statistically significant difference in student responses to all knowledge questions between grade level (p<0.05). In addition, there was a statistically significant difference in responses to all attitude questions (p<0.05), except for the question “Do you attend the HIV/AIDS information and education seminar?” (p>0.05). The 5th-grade students answered the question about HIV/AIDS oral lesions more correctly than the other grades (42.5%). The most 4th grade students answered “Yes” to the question about concern of HIV transmission when treating patients (73.1%). Conclusion: The main findings were the students’ low level of knowledge about oral HIV/AIDS lesions and their anxiety when treating HIV/AIDS-positive patients. Dental students should be trained to improve their knowledge and attitude toward HIV/AIDS.