İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Tanım ve Yakınsaklık Kriterlerini Kullanabilme Becerileri


Creative Commons License

Işık A., Arslan K.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.28, sa.4, ss.1789-1799, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Matematik sadece işlemlerden ibaret olan bir disiplin değildir. Matematiğin içerisinde kavramlar, bu kavramlara ait tanımlarve tanımlarla ilişkili işlemler de yer alır. Bahsi geçen bu unsurlar matematik öğrenenler için oldukça önemlidir. Aynı şekildematematik müfredatı içerisinde yer alan Analiz derslerine ait tanımlar ve tanımlarla ilgili işlemler de ilköğretim matematiköğretmenliği öğrencilerinin yeterli alan bilgisine sahip olmaları açısından oldukça önemlidir. Bu doğrultuda yapılan buaraştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin Analiz-III dersine ait tanımlar ve yakınsaklık kriterleriniilgili problemlerin çözümünde kullanabilme becerilerini incelemektir. Araştırmada model olarak durum çalışmasıkullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ise Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim matematik öğretmenliği anabilimdalında öğrenim görmekte olan 32 üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu testmaddeleri ve yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada açık uçlu test maddelerinden elde edilen verilerbetimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Yarı yapılandırılmış mülakattan elde edilen veriler ise içerik analizi tekniğiyletranskript edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin bazı tanımlar ve tanımlarla ilgili işlemselproblemler arasında ilişki kurmakta problem yaşadıkları tespit edilmiştir.
Mathematics is not just a discipline to be an operation. In mathematics, concepts, definitions of these concepts and related operations are also included. These elements are very important for mathematics learners. Similarly, the definitions and the procedures related to the definitions of the analysis courses in the mathematics curriculum are very important for the elementary mathematics teacher students to have sufficient field knowledge. The aim of this study is to determine the level of mathematics students' ability to use of the definitions and convergence criteria of the Analysis-III course. Case study was used as a model in the research. The participants of the research consisted of 32 third grade students studying in the department of elementary mathematics teaching at Kırıkkale University Faculty of Education. Open-ended test items and semi-structured interview form were used as data collection tools. The data obtained from the open-ended test items were subjected to descriptive content analysis. The data obtained from the interview were transcribed by content analysis technique. According to the results of the study, it was found out that the students had problems in establishing a relationship between some definitions and operational problems related to the definitions.