Antrenörlerin Medya Okuryazarlık Düzeyleri


Creative Commons License

Sunay H., Kaya B.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.13, sa.73, ss.1198-1204, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 73
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.17719/jisr.11090
  • Dergi Adı: THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center), Index Islamicus, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, MLA - Modern Language Association Database, Political Science Complete, Sociological abstracts, Worldwide Political Science Abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.1198-1204
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Medya bilgiyi ileten ve barındıran gazete, dergi, kitap, radyo, tv, internet gibi bilgiyi transfer eden dijital ve elektronik araçlar, her türlü baskı birer medyadır. Medya okur yazarlığı adından da anlaşılacağı gibi günlük hayatımızda karşımıza çıkan tv, radyo, gazete, dergi, bilgisayar ve reklamlardan görsel ve sözel semboller çıkarma yeteneğidir. medya okuryazarlığı eğitimi vermenin en önemli nedenini üzerinde yaşadığımız dünyamızın anlaşılması ve yorumlanması için medya okuryazarlığı tüm insanlar için önemli olduğu kadar antrenörler içinde önem arz etmektedir. Bu araştırmada betimsel tarama modeli ile yapılmış bir araştırmadır.  Araştırmanın evrenini Ankara’daki 235 elit düzeydeki antrenörler oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile Karaman ve Karataş ( 2009) tarafından geliştirilen “Medya Okuryazarlık Düzey Belirleme Ölçeği” Ankara İlindeki elit antrenörlere uyarlanarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan antrenörlerin kişisel bilgileri ve ölçekten aldıkları puanlar frekans, yüzde ve aritmetik ortalama ile çözümlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısına bakılmıştır. Araştırmada t-testi ve grup ortalamaları arasındaki farkları belirlemek için ise One Way ANOVA kullanılmıştır. Farklılığı yaratan grubu bulmak için Tukey testi uygulanmıştır.  Genel olarak çıkarılan sonuca göre alt boyutlar bazında bazı alt boyutlar ile medya okuryazarlığı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamasına karşın faktör bazında internet kullanımı ve kullanım süresi ile medya okuryazarlık arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak antrenörlerin medya okur yazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz.