Eurasian journal of music and dance (Online), cilt.1, sa.19, ss.58-75, 2021 (Hakemli Dergi)
Resim, edebiyat ve sonrasında müzikte etki gösteren, dış dünyanın sanatçıda yarattığı etkiyi temel alan “Empresyonizm” (İzlenimcilik) akımı, ilk olarak 19. yüzyılda Fransa’da ortaya çıkmış ve tüm dünyaya yayılmıştır. Fransız müziğinin 20. yüzyıldaki en önemli ve etkili isimlerinden besteci, piyanist ve orkestra şefi Maurice Ravel, Empresyonizm akımının müzik alanındaki en önemli temsilcilerindendir. Ravel’in müzikal yaratıcılığı, Fransız sanatının çeşitli modern akımlarıyla, müziğin geleneksel özelliklerini birleştirmedeki mükemmel becerisi sonucunda ortaya çıkmış olan çok çeşitli tarzdaki eserlerinde kendini gösterir. Bu araştırma, Ravel’i yaratıcılık bağlamında beslemiş olan kaynaklar ve bestecilik anlayışı üzerinden, yazdığı son eser olan Sol Majör Piyano Konçertosu’nun incelenmesini konu alan betimsel bir araştırmadır. Geleneksel konçerto stilinde başlayan, ani değişimler ve yenilikçi unsurlar içeren Sol Majör Piyano Konçertosu; İspanyol-Bask müziğini yansıtan birinci bölüm, geleneksel ve yenilikçi tarzları birleştirme ustalığını sergiler nitelikteki ikinci bölüm ve caz unsurları içeren üçüncü bölümü ile Ravel’in müzikal yaratıcılığının karakteristik özelliklerini içinde barındırır. Bir icracının, yorumlayacağı eseri ve bestecisinin müzikal kimliğini tanıması gerekliliğinden yola çıkarak araştırmanın, yorumcu, akademisyen ve öğrenciler için kaynak olması hedeflenmiştir.
Impressionism, which started in painting and literature, and then rose in music and is based on the effect the external
world produced on the artist, emerged in France in the 19th century and spread to the world. One of the most
significant and influential figures of the French music in the 20th century, composer, pianist and conductor Maurice
Ravel is among the greatest representatives of the Impressionist movement in the field of music. Ravel's musical
creativity is noticeable in his works in a wide range of styles, resulting from his excellent ability to combine the
traditional features of music with the various modern movements of French art. This research is a descriptive study on
Maurice Ravel’s musical creativity, compositional understanding and the examination of the last work, G Major Piano
Concerto. Based on the necessity for a performer to attain deep insight for the piece which is going to be interpreted
and the musical identity of its composer, it is aimed that the study may serve as a resource for performers, scholars and
students.