Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersinin Uygulanmasında Karşılaştıkları Problemler


Creative Commons License

Kaya B., Karakaya M., Apaydın M., Sunay H.

Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi (Mediterranean Journal of Sport Science), cilt.5, sa.4, ss.802-813, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersinin uygulanmasında karşılaştıkları problemleri cinsiyet, yaş, kıdem ve spor geçmişi değişkenlerine göre belirleyerek çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın evrenini Kırşehir Milli Eğitim Kurumunda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise gönüllü 196 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Kişisel bilgi formu ve Bozdemir (2012) tarafından geliştirilen, 22 maddeden ve ‘’Uygulama Problemleri’’, ‘’Fiziksel Problemler’’, ‘’Önemsememe Problemleri’’ ve ‘’Formasyon Problemleri’’ olmak üzere 4 alt boyuttan oluşan ‘’Beden Eğitimi Dersine Yönelik Problem Belirleme Ölçeği’’ izin alınarak kullanılmıştır. Ölçek genelinde alınan puanlar yüzde, frekans, aritmetik ortalama, bağımsız örneklem t testi ve çoklu değişkenlerde One-Way ANOVA testleri yapılmıştır. Sonuç olarak; beden eğitiminin uygulanmasında ortaya çıkan problemler ölçek genelinde ve alt boyutlarında ortalamalara bakıldığında dersin uygulanmasında problemlerle karşılaşılmamıştır. Ancak sınıf öğretmenleri ‘’Beden eğitimi dersi çocukları fiziksel, zihinsel ve sosyal yönden olumlu etkiler’’ ve ‘’Beden eğitimi dersi oyun çağındaki çocuklar için diğer derslere göre biraz daha önemlidir’’ ölçek maddelerinde beden eğitimi dersinin uygulanmasında problemler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.