Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi (Mediterranean Journal of Sport Science), cilt.5, sa.4, ss.802-813, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersinin uygulanmasında
karşılaştıkları problemleri cinsiyet, yaş, kıdem ve spor geçmişi değişkenlerine göre
belirleyerek çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın evrenini Kırşehir Milli Eğitim
Kurumunda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise gönüllü
196 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Kişisel bilgi formu ve Bozdemir (2012) tarafından
geliştirilen, 22 maddeden ve ‘’Uygulama Problemleri’’, ‘’Fiziksel Problemler’’,
‘’Önemsememe Problemleri’’ ve ‘’Formasyon Problemleri’’ olmak üzere 4 alt boyuttan
oluşan ‘’Beden Eğitimi Dersine Yönelik Problem Belirleme Ölçeği’’ izin alınarak
kullanılmıştır. Ölçek genelinde alınan puanlar yüzde, frekans, aritmetik ortalama, bağımsız
örneklem t testi ve çoklu değişkenlerde One-Way ANOVA testleri yapılmıştır. Sonuç
olarak; beden eğitiminin uygulanmasında ortaya çıkan problemler ölçek genelinde ve alt
boyutlarında ortalamalara bakıldığında dersin uygulanmasında problemlerle
karşılaşılmamıştır. Ancak sınıf öğretmenleri ‘’Beden eğitimi dersi çocukları fiziksel, zihinsel
ve sosyal yönden olumlu etkiler’’ ve ‘’Beden eğitimi dersi oyun çağındaki çocuklar için
diğer derslere göre biraz daha önemlidir’’ ölçek maddelerinde beden eğitimi dersinin
uygulanmasında problemler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.