Ebeveynlerin Ders Dışı Sportif Etkinliklere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Tekirdağ İli Örneği


Creative Commons License

Ayyıldız E., Yüksel Ü., Canlı U., Taşkın C., Sunay H.

ULUSLARARASI GÜNCEL EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, cilt.7, sa.1, ss.51-64, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın temel amacı; Tekirdağ ilindeki ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu çalışmanın araştırma grubunu Tekirdağ ili ve ilçelerindeki 432 çocuk sahibi ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgi formudur. Bu bölümde cinsiyet, meslek, refah düzeyi, çocuğu spora yönlendirme durumu, çocuğunun bir spor branşıyla ilgilenme durumu ve spor yapma sıklığı bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölümde Yılmaz ve Güven (2015) yılında geliştirdiği 17 soru, 3 faktör ve 5’li likert tipindeki ölçek kullanılmıştır. Birinci faktör “kişisel gelişim, ikinci faktör akademik algı ve üçüncü faktör ise sosyal destek olarak tanımlanmıştır. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 17 iken en yüksek puan 85’dir. Ölçekteki (5, 10, 13.) maddeler olumsuz maddeler olup, ters puanlanma şeklinde hesaplanmıştır. İstatistikler SPSS programıyla yapılmış ve yapılan tüm değerlendirmelerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmanın sonucu olarak katılımcıların ders dışı sportif etkinliklere yönelik ebeveyn tutumlarının ortalamanın üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.