Türkiye’de mezuniyet sonrası halk sağlığı eğitim programlarının geleceği konusunda nitel yöntemle bir değerlendirme yapılabilir mi?


Pınarbaşı Ş., Çalışkan D.

Türkiye Halk Sağlığı Dergisi, cilt.20, sa.2, ss.276-279, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Editöre Mektup
  • Cilt numarası: 20 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.20518/tjph.1011266
  • Dergi Adı: Türkiye Halk Sağlığı Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.276-279
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünyanın birçok ülkesinde halk sağlığı alanında çeşitli eğitim olanakları sağlanmaktadır. Bu mektupta Amerika Birleşik Devletleri’nde yürütülen halk sağlığı doktora programı üzerine yürütülen nitel bir çalışma ele alınmıştır. Bu çalışmadan yola çıkarak Türkiye’deki halk sağlığı eğitimlerine yönelik araştırma planlanması ve halk sağlığı eğitimlerinin dinamik bir şekilde ele alınması gerektiğine dikkat çekmeyi amaçlıyoruz.
In many countries of the world, different postgraduate education opportunities are provided in the field of public health. In this letter, a qualitative study on the public health doctoral program conducted in the United States is approached. Based on this study, we aim to draw attention to the need to determine the situation of postgraduate public health education in Turkey with qualitative and/or quantitative methods and to evaluate different programs dynamically in the process.