17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Mart 2024, ss.212-214
Öz
Hızla gelişen dijital çağda, sosyal medyanın başta eğitim olmak üzere çeşitli sektörlerdeki yaygın etkisi, eğitim
yönetimindeki rolünün kapsamlı bir şekilde incelenmesini gerektirmektedir. Bu araştırma, sosyal medya platformlarının
eğitim çerçeveleri içerisinde kullanımının, öğretmen-öğrenci ve akran etkileşimleri üzerindeki etkileri ve bu dijital
araçların kolaylaştırdığı yenilikçi eğitim uygulamalarının ortaya çıkışının eğitim yönetimi bağlamında araştırılması
amacını taşımaktadır. Sosyal medyayı kendi yönetim sistemlerine başarılı bir şekilde entegre eden eğitim kurumlarının
derinlemesine incelenmesi amacıyla durum çalışması olarak planlanan bu araştırmada, belirlenen durumdaki örnek olay
incelemelerinin yanı sıra, sosyal medyanın eğitimsel iletişim ve etkileşimi geliştirmedeki dönüştürücü rolü ve yenilikçi
uygulamalara yer verilecektir. Araştırma yöntemlerinden nitel yaklaşımın kullanıldığı bu araştırmada, bir yarı
yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak eğitim yöneticisi, okul yöneticisi ve öğretmen katılımcılara sunulacaktır.
Sosyal medyanın eğitim sektöründe yenilik için bir araç olarak potansiyelini vurgulayarak, eğitim yönetiminde sosyal
medya kullanımının anlaşılmasına ve optimizasyonuna önemli ölçüde katkıda bulunmayı amaçlayan bu araştırmanın
soruları şu şekildedir:
a) Sosyal medya platformları eğitim yönetiminde ne şekilde kullanılmaktadır?
b) Eğitim yönetiminde sosyal medya kullanımının eğitim yöneticisi- okul yöneticisi, eğitim yöneticisiöğretmen, okul yöneticisi-öğretmen, öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimleri üzerindeki etkisi
nasıldır?
c) Eğitim yönetiminde sosyal medyanın kolaylaştırdığı yenilikçi uygulamalar nelerdir?