Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara, 2024
Ülkemizde lisansüstü eğitime başlayan
öğrencilerin tezlerin süresinde tamamlanma oranı genelde yüzde ellinin altında
kalmaktadır. Bunun temel sebeplerinden biri, yöntem açısından yeterli donanıma
sahip olunmamasıdır. Araştırmacı adayı, akademik metin yazımıyla genelde tez
sürecinde karşılaşmaktadır. Bu durumda aday, mevcut verileri akademik
kriterlere uygun bir metne dönüştürememe, araştırma yapmaktan vazgeçme gibi sorunlarla
karşılaşabilmektedir. Süresinde bitirilen çalışmaların yayınlanma oranları ise
daha düşük düzeydedir. Bunda da metnin niteliği önemli bir etmendir. Yöntem
ediniminin bir yüzü teoriye, diğer yönü pratiğe dayalıdır. 2021 yılında Ankara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğünce desteklenen ve
editöryal tarzda hazırlanan “Sosyal bilimlerde Disiplinlerarası Çalışmanın
İmkânı: Tasavvuf Örneği” başlıklı çalışma, genelde sosyal bilimler, özelde ise
İlahiyat ve tasavvuf alanında yöntemin teorik yönünü konu edinmektedir. Proje
çerçevesindeki bu çalışma ise bir araştırmanın akademik metin haline nasıl
getirilebileceğine dair uygulamalı eğitim modeli sunulmaktadır.