Bu araştırmada, Ankara Üniversitesi’nde farklı
bölümlerde öğrenim gören ve seçmeli ders olarak müzik
dersi alan öğrencilerin sanata ilişkin görüşlerini belirlemek
amaçlanmıştır. Öğrencilerin sanata ilişkin görüşlerinin
amatör olarak müzik eğitimi alma, çalgı çalabilme, müzik
dışında bir sanat eğitimi alma, ayda en az bir kitap okuma,
ailede sanatla ilgilenen bireylerin olma durumuna, müzik
dersini seçme nedenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı
belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma, farklı bölümlerden
228 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin
toplanmasında Ayaydın, Kurtuldu ve Akyol Dayı (2017)
tarafından geliştirilen “Sanata İlişkin Görüşleri
Belirlemeye Yönelik Ölçek” ve araştırmacı tarafından
geliştirilen demografik bilgi formu kullanılmıştır.
Katılımcıların sanata ilişkin görüşlerinin genel olarak
olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların amatör
olarak müzik eğitimi alma, çalgı çalabilme, müzik dışında
bir sanat eğitimi alma, ayda en az bir kitap okuma, ailesinde
sanatla ilgilenen bireylerin olma durumu, müzik dersini
seçme nedeni ile sanata ilişkin görüşleri arasında anlamlı
bir farklılık belirlenmiştir. Ancak bağımsız değişkenlerin
bağımlı değişken üzerindeki etkisinin küçük olduğu
belirlenmiştir.
In this study, it was aimed to determine
opinions of students who study in different
departments of Ankara University and take elective
music course about art. It was tried to determine
whether the students' views about art differ according
to taking amateur music education, being able to play
an instrument, taking an art education other than
music, reading at least one book a month, having
individuals interested in art in their family, and the
reason for choosing the music course. This research
was conducted with 228 students. “The Scale to
Determine the Opinions about Art” developed by
Ayaydın, Kurtuldu and Akyol Dayı (2017) and the
demographic information form developed by the
researcher were used to collect the data. It was
determined that the opinions of the participants about
art were generally positive. A meaningful difference
was determined between taking amateur music
education, being able to play an instrument, taking an
art education other than music, reading at least one
book a month, having individuals interested in art in
their family, the reason for choosing the music
course, with their opinions about art. However, it was
determined that the effect of independent variables
on the dependent variable was small.