PANDEMİDE DÜNDEN BUGÜNE: ÖĞRENME KAYIPLARINA İLİŞKİN LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİME DEVAM EDEN ÖĞRETMENLERİN GÖZÜNDEN BİR DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI


Demirel E., Sıvacı S. Y., Çöplü F., Köroğlu M.

International Teacher Education Conference, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 02 Şubat 2023, sa.21467366, ss.48

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Dubai
  • Basıldığı Ülke: Birleşik Arap Emirlikleri
  • Sayfa Sayıları: ss.48
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

COVID-19 Pandemisi dünya genelinde tüm insanlığı derinden etkilemiş, sosyal ve ekonomik değişimlerin doğmasına neden olarak medeniyet tarihine geçmiştir. COVID 19 pandemisine ilişkin bilinmezlerin ve belirsizliğin yoğun olarak sürdüğü yakın gelecek içerisinde, sosyal ve ekonomik hayatın devamlılığının sağlanabilmesi için hayat sürdürülmeye çalışılmış, bilim insanlarının danışmanlığında belirlenen ilkelere göre sosyal hayat yeniden tasarlanmıştır. Hayatın devamlılığında sosyal hayat açısından önemli unsurlardan birisi de eğitim ve eğitimin sürdürülebilmesidir. Bu niteliği ile COVID 19 pandemisinin en çok etkilediği alanlardan birisi de eğitim alanıdır. Eğitimin pandemi koşullarında sürdürülebilmesi için bazı ülkelerde okulların kapatılarak uzaktan eğitim ilkelerine göre eğitimin sürdürülmesi çabası ilgili literatürde pek çok tartışmayı beraberinde getirmiştir. Özellikle dezavantajlı grupların eğitime olan erişiminin pandemi ile daha çok sınırlandığı ve tüm öğrencilerin uzaktan eğitime uyum sağlaması sürecinde öğrenme kayıpları yaşadığına ilişkin endişeler doğmuştur. Sosyal hayatta normalleşmeye çalıştığımız bu dönemde de öğrencilerin öğrenme kayıplarına ilişkin güncel çalışmalar gerçekleştirme ihtiyacı, okullarda yaptığımız gözlemler ve öğretmenler ile gerçekleştirmiş olduğumuz görüşmelerde ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı COVID-19 pandemisinin öğrenme ortamlarına etkisi kapsamında ortaya çıktığını düşündüğümüz öğrencilerin yaşadıkları öğrenme kayıplarına ilişkin, lisansüstü düzeyde öğrenimlerini sürdüren öğretmenlerin düşüncelerinin incelenmesidir. Araştırma, öğretmenlerin görüşlerinin alınabilmesi amacıyla nitel araştırma olarak tasarlanmıştır. Verilerin toplanması sürecinde araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracının geliştirilmesi süreci madde havuzunun oluşturulması ile başlamıştır. Madde havuzunun oluşturulmasında aktif olarak Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve ilgili literatür göz önünde bulundurularak, madde havuzu oluşturulmuştur. Oluşturulan madde havuzu uzman görüşü almak amacıyla uygun/uygun değil şeklinde değerlendirilmelerin sağlanabileceği şekilde form haline getirilmiş alan uzmanlarının onayına sunulmuştur. Eğitim programları ve öğretim, ölçmedeğerlendirme, hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve Türkçe alan uzmanları tarafından alınan geri bildirimler doğrultusunda veri toplama aracı deneme formu oluşturulmuştur. Oluşturulan deneme formu öğretmenlere gönderilerek soruları cevaplamaları ve soruların anlaşılabilirliğine dair değerlendirme yapmaları istenmiştir. Deneme formuna ilişkin öğretmenlerce verilen geri bildirim sonrasında da veri toplama formunu uygulamaya uygun son şekli verilmiştir. Kişisel bilgi formu ve açık uçlu sorulardan oluşan form, online olarak lisansüstü öğretimini sürdüren ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmenlik mesleğini sürdüren öğretmenlere gönderilmiştir. Araştırmanın veri toplama süreci devam etmektedir. Araştırma da elde edilen veriler, nitel araştırmanın doğasına uygun olacak şekilde çözümlenerek bulgular oluşturulacak, bulgular ilgili literatür ışığında tartışılarak öneriler sunulacaktır.