Modern Devletin Yönetim Fonksiyonu Olarak Halkla İlişkiler ve 1980 Sonrası Şekillenişi


EROĞLU E., YAĞMURLU A.

Amme İdaresi Dergisi, cilt.53, sa.4, ss.139-167, 2020 (SSCI) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 53 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Amme İdaresi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, Business Source Elite, Business Source Premier, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.139-167
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Halkla ilişkiler, modern devletin kamu yönetiminin önemli bir yönetim fonksiyonudur.1980 sonrasında modern devlet ve kamu yönetimi yeni kamu işletmeciliği ve yönetişimyaklaşımlarının etkisinde yeniden şekillenmiştir. Bu yaklaşımlar devlet-vatandaş ilişkisini yeni bir perspektifte kurgulamış ve halkla ilişkilerin varsayımlarını değiştirmiştir. Bubağlamda modern devlette halkla ilişkiler, kendisini müşteri odaklı hizmet, katılımcılık,hesap verebilirlik ve saydamlık, küresel ilişkiler, dijitalleşme ve kriz yönetimi üzerindenyeniden konumlandırmıştır ve yeniden konumlanmasına paralel olarak çevrimiçi dijitaliletişim platformları, kamu diplomasisi, kamu pazarlamacılığı ve kriz yönetimi gibi farklıve yeni uygulamaları bünyesine katarak dönüşüme ayak uydurmuştur.
Public relations is a crucial function of public administration of modern state. After 1980, modern state and its public administration have been reshaped under the thumb of new public management and governance approaches. These approaches have built the relationship of state-citizen in new perspective and changed the assumptions of public relations. In this context, public relations in modern state has repositioned itself on customer based service, participation, accountability and transparency,global relations, digitalization and crisis management, and in paralel with its repositioning, it has adopted the transformation adding different and new practices as digital communication platforms, public diplomacy, public marketing and crisis management in its structure.