Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (Online), cilt.7, sa.1, ss.56-66, 2002 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de spor yöneticiliği alanında eğitim veren beş üniversitenin spor yöneticiliği lisans programlarının
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Beş üniversitenin spor yöneticiliği programında yer alan derslerin isimleri, kredi
ve saatleri ve sayıları ile spor yöneticiliği alanındaki ders çeşitliliği ve programda yer alan içerik kategorilerinin
karfl›laflt›r›lmas› üç boyutta gerçeklefltirilmifltir. Bunlar, ders gruplar›n›n içerik kategorilerine göre da¤›l›mlar› ile
onların kredi, saat ve ders say›lar›na iliflkin analizi, spor e¤itimi alan bilgisi ders programlar›n›n analizi, spor
yöneticili¤i meslek bilgisi ders programlar›n›n analizidir. Bulgular›n yorumlanmas›nda konu ile ilgili benzer
çal›flmalar ile baz› yabanc› ülkelerdeki mevcut durum ve Avrupa Toplulu¤u Üniversite Ö¤rencileri Spor De¤iflim
Program› kriterleri dikkate al›nm›flt›r. Üniversitelerin spor yöneticili¤i programlar› birbirinden farkl›d›r. Farkl›l›k,
programlar›n toplam kredi saat ve ders say›lar› ile ders çeflitliliklerinden olmaktad›r. Ülkemizdeki spor yöneticili¤i
programlar› kredi yükü aç›s›ndan Akdeniz Üniversitesi yüksek bir orana sahip iken (201 kredi) Marmara
Üniversitesinin düflük kredi oran›na sahip oldu¤u (147,5 kredi) belirtilmifltir. Ülkemizde uygulanan spor yöneticili¤i
programlarının, içerik kategorileri aç›s›ndan genel kültür, spor e¤itimi alan bilgisi ve spor yöneticili¤i meslek
bilgisi ders gruplar›ndan olufltu¤u saptanm›flt›r. Ayr›ca söz konusu programlar›n Avrupa Toplulu¤u Üniversite
Ö¤rencileri Spor De¤iflim Programlar› kriterine de uygunluk gösterdi¤i belirlenmifltir. Ancak buna karfl›n, bazı üniversitelerin programlar›nda spor yöneticili¤i meslek bilgis