COMMUNICATION STRATEGIES IN MEDICAL TOURISM: EXAMPLE OF DENMARK


Creative Commons License

Dinçer Ö., Serdaroğlu H. S.

Atatürk İletişim Dergisi, vol.2017, no.14, pp.297-310, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

Health tourism has become a growing sector in the world economy. Turkey aims to be one of the main actors of this market. communication strategies is very important part of this goal to be achieved. This study will focus on the possible communication strategies that can be developed for Denmark, which is one of the important countries in Northern Europe. In this study through the Denmark example, we try to analyze the affects of economic, social and cultural values and the health systems to the communication strategies to be developed for that country. 

Sağlık Turizmi Dünya’da pazar payı giderek artan bir sektör haline gelmiştir. Türkiye’de uluslararası pazarda önemli aktörlerden biri haline gelmeyi hedeflemektedir. Bu süreçte takip edilecek genel stratejiler içinde iletişim stratejileri de önemli bir yer tutmaktadır. Çalışmada Dünya’da ve Türkiye’de sağlık turizmi ile ilgili genel bilgiler verildikten sonra Kuzey Avrupa ülkelerinden önemli bir tanesi olan Danimarka’ya yönelik oluşturabilecek iletişim stratejileri ele alınacaktır. Çalışmada temel olarak, hedef ülkenin genel ekonomik, kültürel ve sosyal değerleri ile sağlık sisteminin durumunun ne olduğu gibi unsurların göz önünde bulundurularak o ülkeye yönelik geliştirilecek iletişim stratejilerinde nelere dikkat edilebileceği Danimarka örneği üzerinden anlaşılmaya çalışılacaktır.