Factors Affecting children continuing the summer and winter sports school choose the football and basketball branch


Creative Commons License

Sunay H., Kaya B., Apaydın M., Bahadır Z.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.13, sa.72, ss.1070-1077, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 72
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.17719/jisr.10854
  • Dergi Adı: THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center), Index Islamicus, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, MLA - Modern Language Association Database, Political Science Complete, Sociological abstracts, Worldwide Political Science Abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.1070-1077
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Spor, evrensel kültürün parçası olarak farklı dindeki, dildeki ve ırktaki insanları bir araya getiren önemli bir araçtır. Büyüme ve gelişme çağındaki çocukların bedenen, zihnen ve ruhen sağlıklı büyüyebilmeleri için spor çok önemli bir uğraş olarak görülmektedir. Çocukların spor branşını seçmesinde yakın çevresindeki insanların rolü büyüktür. Araştırmanın evreni futbol ve basketbol branşında yaz ve kış spor okuluna devam eden 7-12 yaş grubu çocuklarıdır. Araştırmanın çalışma grubunu ise bu okullara devam eden 287 gönüllü, futbol ve basketbol branşındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Sunay ve arkadaşları (1996) tarafından geliştirilen Branş Katılım Ölçeği 27 maddeden ve 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçek, Kayseri Büyük Şehir Belediye’sinin organize ettiği Yaz ve Kış Spor Okuluna devam eden 7-12 yaş grubundaki çocuklara uygulanmıştır. Veriler normal dağılım göstermiş ve parametrik testlerin yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin ölçekten aldıkları puanlar; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, İkili değişkenlerde bağımsız örneklemler için t- testi, çoklu değişkenlerde tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin branş seçiminde Beden eğitimi öğretmenlerinin etkili olmadığı, buna karşın anne-baba ve kardeşlerin etkisi 4,0488 ortalama ile yüksek olduğu tespit edilmiştir. Branş seçiminde arkadaş ve akran grubunun etkisi ise 3,5540 ortalama ile orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.