ICOLDE 2022 INTERNATIONAL CONGRESS ON OPEN LEARNING AND DISTANCE EDUCATION, Erzurum, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2022
Gökhan KARAOSMANOĞLU, Ankara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, e-posta: gkaraosmanoglu@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-6612-4669
İhsan METİNNAM, Ankara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, e-posta: ihsanmetinnam@gmail.com, ORCID ID: 0000-0001-6984-2693
Amaç: Bu araştırmanın amacı dijital platformda uygulanması amacıyla tasarlanan ve yalnızca mikrofon ve yazılı mesaj seçenekleri kullanılarak gerçekleştirilen drama dersi içeriklerine yönelik katılımcıların görüşlerinin, tasarlanan ders içeriklerinin katılımcıların gelişimine sağladığı katkının ortaya konması ve katılımcıların tasarlanan çevrimiçi drama dersine yönelik önerilerinin belirlenmesidir.
Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi’nde dijital ortamda drama dersini alan 43 öğrenci oluşturmuştur. Nitel bir perspektifte tasarlanan araştırmada dijital platformda gerçekleştirilen drama dersine yönelik katılımcı görüşleri “Çevrimiçi Ortamda Gerçekleştirilen Drama Derslerini Değerlendirme Formu” ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz kullanılmış; öncelikle araştırma soruları göz önünde bulundurularak bir çerçeve oluşturulmuş, bu çerçeveye göre verilerin hangi temalar altında düzenleneceğine ve açıklanacağına karar verilmiştir. Sonrasında belirlenen çerçeveye uygun biçimde elde edilen veriler nitel bir analiz programında işlenmiş ve bulgulara ulaşılmıştır.
Bulgular: Araştırma bulguları, çevrimiçi drama dersi içeriklerinin farklı bakış açılarını gözlemleme, yorumlama, analiz yapma, hızlı düşünme ve karar verme, iletişim, empati ve özgüven gibi konularda katılımcılara katkı sağladığını göstermektedir. Katılımcılar dijital platformda gerçekleştirilen drama dersinde izledikleri filmlerin, yazılan dramatik metinlerin ve dramatik kurgunun bileşenlerine yönelik gerçekleştirilen analizlerin günlük yaşamda karşılaştıkları durumları daha iyi analiz etmelerini sağladığını belirtmiştir. Katılımcılar ayrıca ders sürelerinin daha uzun olması, kamera kullanımı, dramatik kurguya yönelik daha fazla paylaşım yapılması ve izlenen sinema filmleri konusunda çeşitli önerilerde bulunmuşlardır.
Sonuç ve Öneriler: Araştırma sonuçları dijital ortamda yapılan drama derslerinin katılımcıların farklı konularda kendilerini geliştirmelerine, dramatik kurgunun bileşenlerini kullanarak çeşitli sanat yapıtlarını analiz etmelerine ve bu analizlerin günlük yaşamda karşılaşılan olayları daha iyi anlamalarına katkı sağladığını ortaya koymuştur. Katılımcılar drama dersi içeriklerinin kendilerini ifade etmelerine ve çeşitli sanat yapıtlarına temas etmelerine olanak sağladığını belirtmişlerdir. Farklı dijital platformlarda, kamera ve diğer teknolojik araçların kullanıldığı, ders içeriklerinde doğaçlama ve rol oynama dışındaki tekniklerin de bulunduğu benzer araştırmaların yapılması önerilebilir.
Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi drama dersi, Eğitimde drama, Dijital platform, Dramatik Kurgunun Bileşenleri
STUDENT OPINIONS ON THE DRAMA COURSE ADAPTED TO THE ONLINE ENVIRONMENT
Purpose: The purpose of this research is to determine the opinions of the participants about the drama course contents designed to be implemented on the digital platform using only microphone and text message options, to reveal the contribution of the designed course contents to the development of the participants, and to determine the suggestions of the participants for the designed online drama course.
Method: The study group of the research consisted of 43 students who took the digital drama course at Ankara University in the 2021-2022 academic year. In the research, which was designed with a qualitative perspective, the opinions of the participants on the drama course held on the digital platform were collected with the "Evaluation Form for Online Drama Lessons". Research data were examined through descriptive analysis. First of all, a framework was created by considering the research questions, and according to this framework, the themes under which the data would be organized and explained were decided. Afterwards, the data obtained in accordance with the determined framework were processed in a qualitative analysis program and the findings were reached.
Results: The research findings show that the content of the online drama course contributes to the participants in subjects such as observing different perspectives, interpreting, analyzing, thinking quickly and making decisions, communication, empathy and self-confidence. The participants stated that the analysis of the movies they watched, the dramatic texts written and the elements of the dramatic fiction helped them analyze the situations they encounter in daily life better. The use of cameras, discussing more about dramatic fiction, and attending movies were among the many suggestions provided by participants.
Conclusion and Suggestions: The results of the research revealed that the course contributed to the development of the participants in different subjects, to analyze various works of art using the components of dramatic fiction, and to better understand the events encountered in daily life. The participants stated that the content of the drama course allowed them to express themselves and to contact various works of art. It can be recommended to conduct similar studies on different digital platforms, using cameras and other technological tools, including techniques other than improvisation and role playing in the course content.
Key words: Online drama course, Drama in education, Digital platform, Elements of Drama