Yaratıcı Drama Dergisi, cilt.18, sa.1, ss.53-76, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı COVID-19 sürecinde çevrimiçi drama dersi yürüten drama
öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ve bu sorunları nasıl çözdüklerini belirlemek,
çevrimiçi drama çalışmalarına yönelik uygulama önerilerini ortaya koymaktır.
Araştırmada bir sorunu, bir olguyu katılımcıların bakış açılarını, dünya görüşlerini,
önceki yaşantılarını anlamaya, anlamlandırmaya ve keşfetmeye çalışan yorumlayıcı
nitel araştırma kullanılmıştır. Herhangi bir kurumda görev yapan ve çevrimiçi
ortamda drama dersi yürüten drama öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla
araştırmacılar tarafından hazırlanan Çevrimiçi Drama Eğitimlerini Değerlendirme
Formu 58 drama öğretmeni tarafından yanıtlanmıştır. Araştırmada elde edilen
nitel veriler betimsel analiz ile çözümlenmiş, çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen
drama derslerinde karşılaşılan güçlükler belirlenen temalara ve kategorilere uygun
olarak sınıflanmış, sorunlara yönelik ortaya çıkan çözüm önerileri ayrıntılı biçimde
sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre çevrimiçi drama derslerinde dijital ortamın
kısıtlılıklarına, katılımcılara ve teknik olanaklara yönelik sorunlar yaşayan drama
öğretmenleri bu sorunları drama çalışmalarının süresinde ve dersin işlenişinde
değişiklik yaparak, dijital platformun kullanımına ve İnternet bağlantısına yönelik
çözümler bularak çözmeye çalışmışlardır. Araştırma sonuçlarına göre drama
derslerinin çevrimiçi ortama uyarlanmasını ve drama öğretmenlerinin deneyimlerini
konu alan araştırmalar yapılabilir. Bu araştırmalar farklı yaş gruplarına ve bu gruplar
arasındaki uyarlama farklılıklarına odaklanabilir. Drama öğretmenlerinin çevrimiçi
drama derslerinde drama tekniklerini nasıl uyarladıklarını, bu teknikler dışında
canlandırma odaklı hangi stratejileri kullandıklarını ortaya koyan araştırmalar
yapılabilir