Covid-19 Sürecinde Çevrimiçi Drama Derslerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri


Creative Commons License

KARAOSMANOĞLU G., METİNNAM İ., ADIGÜZEL Ö.

Yaratıcı Drama Dergisi, cilt.18, sa.1, ss.53-76, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.21612/yader.2023.004
  • Dergi Adı: Yaratıcı Drama Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.53-76
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı COVID-19 sürecinde çevrimiçi drama dersi yürüten drama öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ve bu sorunları nasıl çözdüklerini belirlemek, çevrimiçi drama çalışmalarına yönelik uygulama önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada bir sorunu, bir olguyu katılımcıların bakış açılarını, dünya görüşlerini, önceki yaşantılarını anlamaya, anlamlandırmaya ve keşfetmeye çalışan yorumlayıcı nitel araştırma kullanılmıştır. Herhangi bir kurumda görev yapan ve çevrimiçi ortamda drama dersi yürüten drama öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan Çevrimiçi Drama Eğitimlerini Değerlendirme Formu 58 drama öğretmeni tarafından yanıtlanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel veriler betimsel analiz ile çözümlenmiş, çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen drama derslerinde karşılaşılan güçlükler belirlenen temalara ve kategorilere uygun olarak sınıflanmış, sorunlara yönelik ortaya çıkan çözüm önerileri ayrıntılı biçimde sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre çevrimiçi drama derslerinde dijital ortamın kısıtlılıklarına, katılımcılara ve teknik olanaklara yönelik sorunlar yaşayan drama öğretmenleri bu sorunları drama çalışmalarının süresinde ve dersin işlenişinde değişiklik yaparak, dijital platformun kullanımına ve İnternet bağlantısına yönelik çözümler bularak çözmeye çalışmışlardır. Araştırma sonuçlarına göre drama derslerinin çevrimiçi ortama uyarlanmasını ve drama öğretmenlerinin deneyimlerini konu alan araştırmalar yapılabilir. Bu araştırmalar farklı yaş gruplarına ve bu gruplar arasındaki uyarlama farklılıklarına odaklanabilir. Drama öğretmenlerinin çevrimiçi drama derslerinde drama tekniklerini nasıl uyarladıklarını, bu teknikler dışında canlandırma odaklı hangi stratejileri kullandıklarını ortaya koyan araştırmalar yapılabilir