Amaç: Bu çalışmada, öğretmenler arasında Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) hakkındaki damgalama ve yanlış bilgilenme düzeyini araştırmak amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma Türkiye'nin farklı coğrafi bölgelerinde çalışan öğretmenlere ulaşabilmek amacıyla çok merkezli olarak yürütülmüş, ilköğretimde görev yapan öğretmenlere anket yoluyla ulaşılmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğretmenlerin %53.8'i kadın (n:92), %46.2'si erkektir (n:79). Kadınların %60.8'inin, erkeklerin %59.5'inin daha önce ÖÖG tanısını duymuş oldukları, kadınların daha çok doktor ve arkadaşlarından, erkeklerinse televizyondan duydukları saptanmıştır. Erkeklerin ÖÖG'yi daha çok dikkat eksikliğine, kadınlarınsa ailesel ve genetik faktörlere bağladığı, her iki grupta da katılımcıların ortalama %20'sinin ÖÖG olan çocuklarda zeka geriliği olduğuna inandıkları saptanmıştır. ÖÖG belirtilerinden en sık görülenlerin bilinme oranlarını da tarayan anket sonuçlarına göre; kadın öğretmenlerin %54.3'ünün erkek öğretmenlerinse %39.2'sinin tüm belirtileri bildiği, belirtilerden en sık tanınanların ise okuma hızının düşük olması ve harf karıştırma belirtileri olduğu belirlenmiştir. Kadın öğretmenlerin %39.1'inin, erkek öğretmenlerin %51.9 'unun ÖÖG olan çocukların farklı sınıflarda okumaları gerektiğini düşündükleri, kadınların %26.1'inin, erkeklerin %24.1'inin kendi çocuklarının ÖÖG olan bir çocukla sınıf arkadaşı olmasını istemedikleri saptanmıştır. Sonuç: ÖÖG olan çocuklara ilişkin öğretmenlerin bilgi düzeylerinin yeterli olmadığını ve pek çok yanlış değerlendirmenin öğretmenler arasında kabul gördüğünü gösterilmiştir. Öğretmenlere yönelik bilgilendirme ve damgalamayı azaltma yönünde yapılacak çalışmalara ihtiyaç vardır.
Aim: The purpose was to assess the stigmatization and misinterpretations of teachers on specific learning disorders (SLD). Method: This was a multi-central study aimed to attain teachers from different regions. The questionnaires, including items about features of SLD and tendency to stigma, were attained to teachers by hand or online.Results: 53.8% (n:92) of teachers were women and 46.2% (n:79) were men. The female (60.8%) and male (48.5%) teachers had known about SLD diagnose. They heard SLD from doctors and friends (for women) and television (for men). Female teachers thought genetic factors whereas males thought attention deficit caused SLD. Nearly 20% of them believed that mental retardation occured with SLD. The symptoms of SLD were known by females (54.3%) and males (39.2%). The most known symptoms were reading problems and word confusion during writing. The necessity to train in special classes for students with SLD was supported by 39.1% of women and 51.9% of men. 26.1% of women and 24.1% of men did not prefer their children to be classmate of a SLD child. Conclusion: The results showed that the misinformations and stigmatization about SLD are common among teachers. Education programmes for teachers are needed in order to minimise stigma.