Çalışma Mekânının Dönüşümü: Paylaşımlı Ofisler


Doğan E. T.

Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Kongresi’24- ICMEB International Congress on Management Economics and Business, Zonguldak, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2024, ss.71, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Zonguldak
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.71
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

20. yüzyılın sonlarından günümüze çalışma mekânlarında teknolojinin sunduğu olanaklarla büyük bir dönüşüm yaşanmaktadır. İstihdamın dijital formları ve esnek çalışma düzenlemeleri, insanların geleneksel çalışma mekânlarının dışında çalışmalarına zemin hazırlamıştır. Ofis dışı çalışma alanı olarak ilk akla gelen mekân ev olsa da yaşam alanında çalışmanın avantajları olduğu gibi yalnızlık, izolasyon, motivasyon sorunları başta olmak üzere bireysel ve örgütsel dezavantajları olduğu görülmüştür. Böylece ev dışında yeni “ofis” alternatiflerine ihtiyaç duyulmuş ve son yıllarda abonelik sistemiyle işleyen ortak çalışma alanları artmaya başlamıştır. Sözü edilen yeni mekânlar, çalışanlara düşük maliyetlerle çalışma alışkanlıklarına uyumlu ve konforlu çalışma alanları vaat etmektedirler. Ofislerin reklamlarında da sıklıkla konsantrasyon, motivasyon, verimlilik ve daha iyi çalışma vurgusuna rastlanmaktadır. Bu çalışma yakın zamanda yaygınlaşmaya başlayan paylaşımlı ofislerin, avantaj ve dezavantajları ile çalışanların ve örgütlerin hangi ihtiyaçlarına yanıt verdiğini ele almaktadır. Ayrıca Türkiye’de paylaşımlı ofis hizmeti sunan firmaların web sayfaları ve sosyal medya hesaplarındaki içerik incelenerek “çalışma”nın günümüzde çalışan/tüketiciye nasıl sunulduğu tartışılmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Paylaşımlı Ofis, Uzaktan Çalışma, Dijitalleşme, Esneklik 

From the end of the 20th century to the present, workplaces have been experiencing a significant transformation with the opportunities offered by technology. Digital forms of employment and flexible working arrangements have paved the way for people to work outside of traditional workplaces. Although home is the first place that comes to mind as a non-office workspace, it has been observed that working in a living space has advantages as well as individual and organizational disadvantages, especially loneliness, isolation, and motivation problems. Thus, new “office” alternatives outside the home were needed, and in recent years, shared workspaces operating with a subscription system have begun to increase. The new spaces mentioned offer employees comfortable working spaces that are compatible with their working habits at low costs. In office advertisements, emphasis on concentration, motivation, efficiency, and better work is frequently encountered. This study discusses the advantages and disadvantages of coworking spaces, which have recently become widespread, and which needs of employees and organizations they meet. Additionally, by examining the content on the web pages and social media accounts of companies offering shared office services in Türkiye, it is discussed how "work" is presented to employees/consumers today.

Keywords: Coworking Space, Remote Work, Digitalization, Flexibility