SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal), cilt.9, sa.108, ss.5216-5225, 2023 (Hakemli Dergi)
Sosyal hizmet etik standartları baskı, ayrımcılık ve önyargıya karşı ilkeleri içerir. Baskı,
ayrımcılık ve önyargıyla mücadele eden dezavantajlı gruplardan biri olan LGBTİ+ bireylerle
çalışacak sosyal hizmet lisans öğrencilerinin tutum ve algıları oldukça önemlidir. Türkiye'de
LGBTİ+ bireylere yönelik çoğunlukla olumsuz tutumlar ve insan hakları ihalelleri dikkate
alındığında; gelecekte LGBTİ+ bireylerle çalışacak ve onların haklarını savunacak olan sosyal
hizmet lisans öğrencilerinin LGBTİ+ bireylere ve eşcinsel evlat edinmeye yönelik tutumlarının
Türkiye'de LGBTİ+ haklarının gelecekteki değişimi için önemli çıktılar sağlayabileceği
düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışma, sosyal hizmet lisans öğrencilerinin LGBTİ+ bireylere
ve eşcinsel evlat edinmeye yönelik tutumlarını belirlemeyi ve ayrıca LGBTİ+ bireylere yönelik
tutumlar ile eşcinsel evlat edinme arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmaya
katılan 239 sosyal hizmet lisans öğrencisinin LGBTİ+’lara yönelik tutumların oldukça olumlu
olduğu ama aynı cinsiyetten evlat edinmeye yönelik tutumların olumsuz olduğu görülmüştür.
Eşcinsel evlat edinmeye yönelik bu olumsuz tutumların nedeni olarak “Dini Kaygılar” ve
“LGBTİ+'nın Toplumun Aile Yapısına Uygun Görülmemesi” belirlenmiştir. Ayrıca
katılımcılardan eşcinselliği sapkınlık ve hastalık olarak tanımlayanların eşcinsel evlat edinme
konusunda en olumsuz tutumlara sahip oldukları saptanmıştır. Bu bulgular, daha heteronormatif
bir sosyal hizmet eğitiminin geliştirilmesi gerektiğini göstermektedir. Ayrıca LGBTİ+ bireylere
ve eşcinsel evlat edinmeye yönelik olumsuz tutumları etkilemek için, farkındalık ve sosyal
içerme sosyal hizmet müfredatının çekirdeği olmalıdır
Social work ethical standards contain principles against suppression, discrimination and
prejudice. Attitudes and perceptions of social work undergraduate students who will work with
LGBTİ+İ+ individuals, one of the disadvantaged groups struggled against suppression,
discrimination and prejudice is highly important. Considering the mostly negative attitudes
against LGBTİ+ individuals and lack of their human rights in Turkey; it’s thought that attitudes
of social work undergraduates against LGBTİ+ individuals and same-sex adoption can provide
significant outputs for future change in LGBTİ+ rights in Turkey since they will work with
LGBTİ+ individuals and will advocate to their rights. Therefore, this study aim to determine the
attitudes of social work undergraduates towards LGBTİ+ individuals and same-sex adoption and
also to discover relevance between attitudes towards LGBTİ+ individuals and same-sex
adoption. In this study, the attitudes towards lesbians and gay men are fairly positive but the
attitudes towards same-sex adoption are negative for 239 social work undergraduates. “Religious
Concerns” and “LGBTİ+ not seen Suitable for Family Structure of the Society” are determined
as reasons for these negative attitudes towards same-sex adoption. Also, it’s found out that
participants define homosexuality as deviance and illness have the most negative attitudes
towards same-sex adoption. These findings implicate that more heteronormative social work
education should be developed. Also in order to influence negative attitudes towards LGBTİ+
individuals and same-sex adoption, awareness and social inclusion should be core to social work
curriculum.