Atıf İçin Kopyala
Sunay H., Kaya B.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.13, sa.70, ss.1242-1249, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Yayın Türü:
Makale / Tam Makale
-
Cilt numarası:
13
Sayı:
70
-
Basım Tarihi:
2020
-
Doi Numarası:
10.17719/jisr.2020.4172
-
Dergi Adı:
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
-
Derginin Tarandığı İndeksler:
ERIC (Education Resources Information Center), Index Islamicus, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, MLA - Modern Language Association Database, Political Science Complete, Sociological abstracts, Worldwide Political Science Abstracts
-
Sayfa Sayıları:
ss.1242-1249
-
Ankara Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Okullarda yapılan Beden eğitimi ve oyun dersi, öğrencilerin spor branşı seçme ve günlük hayatta spor yapma
alışkanlıklarının kazanılmasında önemli görülmektedir. İlkokullarda beden eğitimi ve spor dersinin amacı, çocukların
fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimi ile okul başarısını yükseltmek olduğu söylenebilir. Bu bilgilerden hareketle çalışmanın
amacı; ilkokul çağı çocuklarının beden eğitimi ve oyun dersine etkin katılımı sonucunda okul başarısına, sosyal ve
fiziksel davranışlara etkisinin veli görüşüne göre değerlendirmektir. Kırşehir İlinde öğrenim gören öğrenci velileri
araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Özel Kırşehir Kolejinde 101 öğrenci velisi de araştırmanın çalışma grubunu
oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Yalçın ve Balcı (2013) tarafından geliştirilen
içeriğinde veli görüşlerini yansıtan üç soru bulunan ölçek gerekli izinler alınarak öğrenci velilerine dağıtılmış ve
uygulatılmıştır. Verilerin normal dağılımı için bakılan çarpıklık ve basıklık değerleri ölçeğin tüm boyutları için -
1,50.05 olduğundan parametrik testler yapılmıştır. Cronbach Alpha katsayısı ,935 bulunmuştur. Elde
edilen sonuçlar yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve correlations ilşkisi tablolaştırılmıştır. Sonuçta; öğrenci
velilerinin görüşlerine göre, ilk okullarda uygulanan beden eğitimi ve oyun dersi; öğrencilerin okul başarısına pozitif
yönde katkı sağladığını, öğrencilerin ‘’Ebeveynlerin sözüne itaat ettikleri, Yeme alışkanlıkları ve uyku düzeni
sağladıkları, beden eğitimi ve oyun derslerinin çocukların hareketliliği arttırdığı, ‘’tembellik ve hırçınlık’’ gibi olumsuz
davranışların önüne geçtiği veli görüşlerinde anlaşılmaktadır. ilkokullarda uygulanan beden eğitimi ve oyun derslerinin
öğrencilerin sosyalleşmesinde de önemli bir etken olduğu velilerin görüşünden anlaşılmaktadır