İlkokulda Beden Eğitimi ve Oyun Dersinin Okul Başarısına, Fiziksel ve Sosyal Davranışlarına Etkisinin Veli Görüşüne Göre İncelenmesi


Creative Commons License

Sunay H., Kaya B.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.13, sa.70, ss.1242-1249, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 70
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.17719/jisr.2020.4172
  • Dergi Adı: THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center), Index Islamicus, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, MLA - Modern Language Association Database, Political Science Complete, Sociological abstracts, Worldwide Political Science Abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.1242-1249
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Okullarda yapılan Beden eğitimi ve oyun dersi, öğrencilerin spor branşı seçme ve günlük hayatta spor yapma alışkanlıklarının kazanılmasında önemli görülmektedir. İlkokullarda beden eğitimi ve spor dersinin amacı, çocukların fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimi ile okul başarısını yükseltmek olduğu söylenebilir. Bu bilgilerden hareketle çalışmanın amacı; ilkokul çağı çocuklarının beden eğitimi ve oyun dersine etkin katılımı sonucunda okul başarısına, sosyal ve fiziksel davranışlara etkisinin veli görüşüne göre değerlendirmektir. Kırşehir İlinde öğrenim gören öğrenci velileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Özel Kırşehir Kolejinde 101 öğrenci velisi de araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Yalçın ve Balcı (2013) tarafından geliştirilen içeriğinde veli görüşlerini yansıtan üç soru bulunan ölçek gerekli izinler alınarak öğrenci velilerine dağıtılmış ve uygulatılmıştır. Verilerin normal dağılımı için bakılan çarpıklık ve basıklık değerleri ölçeğin tüm boyutları için - 1,50.05 olduğundan parametrik testler yapılmıştır. Cronbach Alpha katsayısı ,935 bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve correlations ilşkisi tablolaştırılmıştır. Sonuçta; öğrenci velilerinin görüşlerine göre, ilk okullarda uygulanan beden eğitimi ve oyun dersi; öğrencilerin okul başarısına pozitif yönde katkı sağladığını, öğrencilerin ‘’Ebeveynlerin sözüne itaat ettikleri, Yeme alışkanlıkları ve uyku düzeni sağladıkları, beden eğitimi ve oyun derslerinin çocukların hareketliliği arttırdığı, ‘’tembellik ve hırçınlık’’ gibi olumsuz davranışların önüne geçtiği veli görüşlerinde anlaşılmaktadır. ilkokullarda uygulanan beden eğitimi ve oyun derslerinin öğrencilerin sosyalleşmesinde de önemli bir etken olduğu velilerin görüşünden anlaşılmaktadır