THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.13, sa.71, ss.766-774, 2020 (Hakemli Dergi)
Bilgileri aktaran televizyon, radyo, gazete, kitap, internet gibi araçlara medya araçları denir. medya okur yazarlığı medyadan
sözel ve görsel anlamlar çıkarabilmektir. Medya okuryazarlığı sadece medyayı bilinçli okumak değil bunun yanında kendini doğru
şekilde ifade edebilmek, toplumsal hayata daha yapıcı ve etkin katılımı sağlamak için önemlidir Türkiye’de ve Dünya’da yapılan pek
çok araştırmalarda öğretmen adaylarının lisans döneminde medya okuryazarlığı dersini almaları önemli ve gerekli görülmüştür.
Bu bağlamda beden eğitimi öğretmenlerinin medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi için beden eğitimi ve sınıf
öğretmenlerinin medya okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Betimsel tarama (survey) yöntemi bu araştırmada kullanılmıştır. Araştırmada Karaman ve Karataş (2009) tarafından
geliştirilen 17 soruluk “Medya Okuryazarlığı Düzey Belirleme Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçeğin güvenilirlik katsayısı 0.84’tür.
Araştırmanın evrenini 2019 yılında Kırşehir’de görev yapan sınıf öğretmenleri ve beden eğitimi öğretmenleri oluşturmuştur.
Örneklemini ise tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen gönüllü 317 öğretmen oluşturmuştur.
Sonuç olarak; kadınların medya okuryazarlık düzeyleri erkeklere göre daha yüksektir,mesleki kıdem, bilgisayara sahip olma
ve kullanma süresi, haftalık gazete okuma sıklığı meya okuryazarlık düzeyini arttıran durumlar olarak görülmektedir. Öğretmenlerin
medya okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu fakat sınıf öğretmenlerinin medya okur yazarlık düzeylerinin beden eğitimi ve spor
branşı öğretmenlerine göre daha önde olduğu sonucuna varılmıştır.