Amaç: Araştırmanın amacı Ulusal Çekirdek EğitimProgramı (ÇEP) esas alınarak Hacettepe Üniversitesi TıpFakültesi intörn hekimlerinin mezuniyet sonrasında gerekduyacakları mesleki bazı bilgi ve beceriler hakkındakiözdeğerlendirmelerini incelemektir.Yöntem: Kesitsel tipteki araştırmanın evreni, 2017 yılıAğustos ayında HÜTF’de eğitime aktif olarak devam eden441 intörnden oluşmaktadır. Araştırmanın tamamlanmayüzdesi %83,9 olup, katılmama nedenlerinin çalışmakonusuyla doğrudan ilişkili olmaması nedeniyle, bulgularınHÜTF 2017-2018 dönemi intörnleri için dış geçerliliğininyüksek olduğu kabul edilmiştir. Araştırma için HÜTFDekanlığı’ndan yazılı izin ve tüm katılımcılardanaydınlatılmış onamları alınmıştır. Analizlerde tanımlayıcıistatistikler ve olası ilişkilerin değerlendirmelerinde oddsoranı (%95 güven aralığı) kullanılmıştırBulgular: Ulusal ÇEP beklentileri esas alınarak, intörnlerin,mezuniyet sonrası en sık çalışma alanları ve karşılaşacaklarıhasta profili göz önüne alınarak, gerek duyacakları temelbazı hastalıkların tanı, tedavi ve idaresi konusundaki bilgive uygulama durumları ile kendilerini mesleki açıdan ilgilikonularda ne kadar yeterli hissettikleri incelenmiştir. Genelolarak, ÇEP kapsamında, intörnlerin gerekli bilgilere sahipolma yaygınlıkları yüksek, uygulama düzeyleribeklenenden az, yeterlilik hisleri ise beklenenden anlamlıdüzeyde düşüktür. Beyana göre, yeterlilik hissi uygulamayapmış olma ile istatistiksel olarak anlamlı düzeyde vepozitif ilişkili bulunmuştur. Hekim adayları, eğitimlerininpratik uygulamalarını esas olarak intörnlük dönemindeedineceklerini beklemekte iken, bu dönemde medikaluygulamalara aktif katılımlarının düşük olmasındanyakınmakta; intörnlük döneminin pratisyen hekimlik veTıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) için hazırlık süreçlerine katkısıolduğuna inananların payı sırasıyla grubun üçte ikisi veyarısına karşılık gelmektedir.Sonuç: Öz değerlendirme sonuçlarına göre Ulusal ÇEP’teyer alan bazı temel mesleki beceriler ile hastalıklar/klinikdurumlar ve semptomların yönetimi açısından intörnlerkendilerinin hedeflenen bilgi ve beceri düzeyindegörmemektedir.
Aim: The aim of this study was to examine the selfassessments by 2017-2018 academic year interns of Hacettepe University Faculty of Medicine (HUFM) on certain professional knowledge and skills they will need after graduation, in accordance with National Core Curriculum (NCC). Methods: The universe of this cross-sectional study consisted of 441 interns, who have actively attended the training at HUFM in August 2017. The completion rate of the research was 83.9%. The external validity of the findings was considered to be high for 2017-2018 academic year interns of HUFM, because the reasons for not participating were not directly related to the research topic. A written permission was received from the Dean’s Office and verbal permission was obtained from all participants. Descriptive statistics were used in data analyses and odds ratio (95% confidence interval) was used to evaluate the probable associations. Findings: Considering the NCC requirements and most common study areas and the patient profile they would encounter after graduation, the status of knowledge and practice of the interns on diagnosis, treatment and management of certain basic diseases, which they would need and their perceptions of their own professional competency in related areas were examined. In general, within the scope of the NCC, interns have a high prevalence of having the necessary knowledge, their practice levels are lower than expected and their perception of competency is significantly less than expected. According to the selfassessments, a statistically significant and positive relationship was found between the perception of competency and practice. While the physician candidates expect that the practical application of their training would take place mainly during the internship period, they complain about the low level of active involvement in medical practice in this period; the proportions of those who believe that the internship period contributes to the preparation for the general practice and the Medical Specialty Exam are twothirds and half of the group, respectively. Conclusion: According to self-assessments of interns, it was observed that certain basic professional skills included in NCC and the level of knowledge and skills aimed at managing diseases/clinical conditions and symptoms could not be achieved.