Amaç: Cinsel gelişim, diğer gelişim alanlarında olduğu gibi çocuklarda desteklenmesi gereken bir gelişim alanıdır. Ebeveynlerin cinsel iletişim konusunda yetersiz olmaları, çocukların sosyal çevre ya da sosyal medyadan yanlış bilgiler edinmelerine neden olabilmektedir. Bu kapsamda araştırmada anne babaların çocuklarıyla kurdukları cinsel iletişim düzeyleri ile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Gümüşhane il merkezinde özel okul öncesi eğitim kurumuna çocuğu devam eden 214 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Genel Bilgi Formu, Ebeveynler İçin Cinsel İletişim Ölçeği ve Anne Baba Çocuk Yetiştirme Tutumları Ölçeği-A Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t testi ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada cinsel iletişim ölçeği toplam puanı ile anne baba tutum ölçeği alt boyutlarından demokratik tutum arasında negatif yönlü zayıf düzeyde (r: -,446; p≤,05), baskıcı ve otoriter tutum ile pozitif yönlü orta düzeyde (r: ,324; p≤,05), aşırı hoşgörülü tutum ile pozitif yönlü zayıf düzeyde (r: ,203; p≤,05) anlamlı ilişki meydana gelmiştir. Sonuç: Araştırma sonucunda, ebeveynlerin tutumları ile cinsel eğitim sırasında kurulan iletişim arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Bu bakımdan çocukların cinsel gelişimlerine yönelik, anne babalara ve eğitimcilere alan uzmanları tarafından eğitimlerin verilmesi faydalı olabilir.
Objectives: As in other development areas, sexual development is an area of development that should be supported in children. Inadequacy of parents about sexual communication may cause children to acquire incorrect information from the social environment or social media. Thus, the present research aims to investigate the relationship between the attitudes of parents and the levels of sexual communication that they establish with their children. Material and Method: Of the descriptive research methods, the relational screening model was used in the study. The study group consists of 214 parents whose children attended a private preschool education institution in the city center of the Province of Gümüşhane, Turkey, in the 2020-2021 academic year. The study data were collected using the General Information Form, the Sexual Communication Scale for Parents, and the Parenting Attitude Scale-A. In the analysis of the data, t-test and correlation analyses were used. Results: In the study findings, there was a negative and weak relationship between the total score of the sexual communication scale and the democratic attitude sub-scale of the parenting attitude scale (r: -.446, p≤.05), a positive and moderate level relationship with repressive and authoritarian attitude sub-scale (r:.324, p≤05), and a weak, positive, and significant relationship with an overly tolerant attitude sub-scale (r:.203, p≤.05). Conclusion: As a result of the study, a moderately positive relationship was found between the attitudes of the parents and the communication language they used in sexual education. In this regard, it may be recommended to provide training by field experts to parents and educators for the sexual development of children.