Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, cilt.13, ss.13-17, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı otizm bilincini artırmak ve desteklemek için genel eğitim ilköğretim okulları ilk kademesinde kaynaştırma sınıf öğretmenlerine yönelik bir rehber kitap hazırlamaktır. Bu rehber kitapta otizmli öğrencinin bireysel ihtiyaçları üzerinden yola çıkarak, plan dâhilinde hazırlanmış kaynaştırma sınıfları için uygun stratejileriler bulunmaktadır. Bu çalışma farklı kaynaklardan bilgi toplanarak, farklı uygulamaları inceleyerek geliştirildi. Araştırmada otizmi olan öğrenci gruplarıyla çalışan özel eğitim sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenleri ve beden eğitimi öğretmenlerine bir anket kullanıldı. Eğitimciler 10 yıllık deneyime sahiptirler. Eğitimcilerin 5 soru için verdiği cevaplar ile rehber kitabın kuvvetli, kuvvetsiz, doğru, yanlış yönleri tespit edilmiştir. Eğitimcilerin bilgileri ve önerileri doğrultusunda kitapçık yeniden ele alınmıştır. Rehber kitaptaki bilgilerin doğruluğunu denetlemek, bilgilerin nerelerde kullanılacağını belirlemek ve eksikliklerinin düzeltilmesi için otizm alanındaki 2 uzman ve 10 öğretmen tarafından gözden geçirilip rehber kitaba son şekli verilmiştir. Rehber kitap erişilebilirlik sağlamak amacıyla kısa bir formatta sunuldu. Öğretmenlerin gerçek deneyimleri sınıf içinde uygulamayı kolaylaştırmak için rehber kitaba ilave edildi.