EJONS 17th INTERNATIONAL CONGRESS, Konya, Türkiye, 21 - 22 Ağustos 2024, ss.666-671
Gayrimenkul ve inşaat endüstrisi, Türkiye için yüksek öneme ve etki alanına sahiptir. Güncel
teknolojiler, insan yaşamının her alanında olduğu gibi ticari yaşamda da beraberinde inovasyon,
optimizasyon ve önceden yapılması mümkün olmayan şeylerin yapılabilir kılınmasını getirmektedir.
Başta yapay zeka olmak üzere, yeni teknolojilerin gayrimenkul alanına uygulanmasının etkileri büyük
ölçekte olacaktır. Bu çalışmada yapay zekanın farklı yöntemlerinin Türkiye’de gayrimenkul sektöründe
farklı alanlara uygulanma durumu ve olanakları dünya örnekleri ile karşılaştırmalı olarak alan ve yöntem
bazında değerlendirilmiştir. Türkiye’de gayrimenkul alanında yapay zeka yöntemlerinin bilimsel
araştırmalar düzeyinde olduğu ve uygulama örneklerinin yetersiz olduğu görülmüş, bu durumun
nedenleri çalışmada tartışılmış, özel sektörden bir örnek vaka analizi yapılmış, girişimcilik ekosistemi
ve makroekonomik göstergeler beraberinde değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda Türkiye’de
gayrimenkul alanında yapay zeka yöntemlerinin kullanımı önündeki engeller; girişimciliğin yetersizliği,
dijital dönüşümün yönetilememesi ve alanda disiplinler arası yaklaşımla yetişmiş işgücünün olmayışı
olarak sıralanmıştır. Çalışmada Türkiye’deki girişimcilik ortamına önerilerde bulunulmuş, gayrimenkul
alanında yapay zekanın kullanım olanaklarının geniş olduğu konusunda toplumun ve kurum ve
kuruluşların karar vericilerinin bilinçlendirilmesinin önemine değinilmiş ve sektördeki yeni işgücünün
konu ile ilgili sahip olması gereken yeni beceriler ortaya konulmuştur.
The real estate and construction industry holds significant importance and influence for Turkey. Current
technologies bring innovation, optimization, and the ability to accomplish previously impossible tasks
in commercial life, just as they do in all areas of human life. The application of new technologies,
especially artificial intelligence, to the real estate field will have substantial impacts. This study
evaluates the application status and possibilities of different AI methods in various areas of the real
estate sector in Turkey, compared to global examples, on a sectoral and methodological basis. It has
been observed that AI methods in the real estate field in Turkey are at the level of scientific research
and that there are insufficient application examples. The reasons for this have been discussed in the
study, a case analysis from the private sector has been conducted, and the entrepreneurship ecosystem
and macroeconomic indicators have been evaluated. As a result of the study, the barriers to the use of
AI methods in the real estate sector in Turkey have been identified as insufficient entrepreneurship,
mismanagement of digital transformation, and lack of interdisciplinary trained workforce in the field.
Recommendations have been made for the entrepreneurship environment in Turkey, the importance of
raising awareness among the public and decision-makers in institutions and organizations about the
extensive possibilities of AI in the real estate sector have been emphasized, and the new skills that the
new workforce in the sector should possess regarding this subject have been highlighted.