Spor Bilimlerinde Güncel Akademik Çalışmalar-2, PEPE ŞİRİN,KARA TAYFUN, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.1-143, 2025
Bağlılık kavramı, bireylerin veya grupların başka bir kişi, nesne, düşünce ya da duruma karşı geliştirdikleri güçlü ilişki ve sadakat duygusunu ifade etmektedir. Bu bağlamda, duygusal bağlılık; bir kişinin, genellikle aile bireyleri, arkadaşlar veya sosyal gruplar gibi anlamlı diğerlerine karşı hissettiği yoğun duygusal ilişki ve bağlılık olarak tanımlanmaktadır. Duygusal bağlılık, ilişkilerin devamını teşvik eden ve bireylerin bu ilişkilere olan bağlılıklarını güçlendiren önemli bir psikososyal faktördür. Spor psikolojisi ve yönetimi literatüründe ise taraftarların takımlarına karşı geliştirdikleri duygusal bağlılık, destekledikleri takım ile olan duygusal bağlarını ifade etmektedir. Taraftarların takımlarına duydukları bu bağlılık, yalnızca sportif başarılarla sınırlı kalmayıp, sosyal kimlik, aidiyet ve grubun bir parçası olma gibi psikolojik ihtiyaçların karşılanmasında da kritik bir rol oynamaktadır. Özellikle futbol gibi kitlesel takipçi sayısına sahip spor dallarında, taraftarların takımlarına olan duygusal bağlılıkları, kulüplerin sosyal ve ekonomik dinamiklerini etkileyen önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır.