Amaç: Sepsis, enfeksiyona kontrolsüz bir konak yanıtının neden olduğu hayatı tehdit eden organ işlev bozukluğudur. Tıp fakültelerinde, özellikle sepsis gibi teorik bilgi yükünün yoğun olduğu bir konuda uygulanan eğitimde, geleneksel eğitim dışında bir eğitim yönteminin etkinliğinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, 01.02.2021-31.03.2021 tarihleri arasında, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Acil Tıp Anabilim Dalı’nda staj yapmakta olan intörn doktorlar dahil edilmiştir. Katılımcılara çalışmanın başında ön-test yapılmıştır. Katılımcılar, blok randomizasyon yöntemi kullanılarak iki gruba ayrılmıştır: Simülasyon tabanlı pratik ile ters-yüz eğitim (n=39) ve didaktik eğitim grubu (n=40). Ters-yüz + simülasyon modelinde, önce sepsis yönetiminin ilk saati ile ilgili kaynaklar verilmiştir, sonrasında simülasyon tabanlı bir senaryo ile pratik eğitim verilmiştir. Diğer gruba da aynı konu ile ilgili didaktik eğitim verilmiştir. Katılımcılara Acil Tıp rota syonunun sonunda bir son-test yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS Statistics Version 22 (IBM, USA) kullanılmıştır. Eşleştirilmiş örneklerde, kategorik değişkenler için McNemar testi, ordinal değişkenler için de Wilcoxon testi kullanılmıştır. Gruplar arası değerlendirmeler için ise iki yönlü Mann-Whitney U testi ile ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Gruplar arasında cinsiyet, yaş ve daha önce simülasyon tabanlı eğitime katılmış olma durumu arasında fark saptanmamıştır. Son-testteki puan ortalaması, son-testteki puanın artış ortalaması, son- testte doğru cevaplanan zor soru sayısındaki değişimde; anlamlı bir fark saptanmamış olsa da ters-yüz + simülasyon modeli ile eğitim alan grup, kontrol grubuna kıyasla bu parametrelere göre daha başarılı bulunmuştur. Son-testteki zor sorular içerisinde doğru yanıtlanan soru sayısında, son- testte başarılı olma oranında, ön- teste göre son- testteki başarılı olma durumundaki değişiklikte ve eğitimden elde edildiği düşünülen faydanın değerlendirilmesinde verilen puanda; ters-yüz + simülasyon ile eğitim alan katılımcılar, kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek değerler kaydetmiştir. Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin, tıp fakültelerinde simülasyon tabanlı pratik ile ters-yüz sınıf modeli ile verilecek eğitimden didaktik yöntemle verilecek eğitime kıyasla, daha fazla yarar sağlayacağını gösteren önemli deliller elde edilmiştir.
Objectives: This study aims to evaluate the effectiveness of a non-traditional medical education method, as simulation-based training combined with flipped classroom model compared with traditional didactic lecture. Materials and Methods: A pre-test was applied to all participants at the beginning of the clerkship and a post- test at the end. Participants were divided into two groups; intervention group and control group. The intervention group had access to guidelines about sepsis and the practical training was provided with a simulation-based scenario session. A traditional lecture was provided to the control group. Last year medical students who were doing their compulsory clerkship of Department of Emergency Medicine at Ankara University Faculty of Medicine between February 1, 2021 and March 31, 2021, were included in the study. SPSS Statistics Version 22 (IBM, USA) was used for statistical analysis. McNemar test was used for categorical variables and Wilcoxon test for ordinal variables in paired samples. Two tailed Mann-Whitney U test and chi-square test were used for inter-group evaluations. Results: Participants in the intervention group were more successful than the control group considering post-tests results. Success in the difficult questions was higher in the intervention group. Participants trained with sim+ flipped model were more satisfied regarding the training from the control group. No statistically significant difference was found between the groups in other compared parameters. Conclusion: Students would benefit more from the education given with simulation based training combined with flipped classroom, compared to conventional didactic method.