Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öz Düzenleme Becerilerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi


Creative Commons License

Saraç S., Abanoz T., Gülay Ogelman H.

Gelişim ve Psikoloji Dergisi, vol.2, no.3, pp.1-11, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 2 Issue: 3
  • Publication Date: 2021
  • Journal Name: Gelişim ve Psikoloji Dergisi
  • Journal Indexes: EBSCO Education Source
  • Page Numbers: pp.1-11
  • Ankara University Affiliated: Yes

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocukların öz düzenleme becerilerinin cinsiyet ve ebeveyn eğitim değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 60-72 aylık (M= 63.660; SS: 10.896) 2091 çocuk oluşturmaktadır. Öz düzenlemenin tüm boyutlarında (engelleyici kontrol, dikkat ve çalışma belleği) ve toplam puan açısından kız çocuklarının puanlarının erkek çocuklardan daha yüksek olduğunu ve bu farkların tüm boyutlarda istatistiki olarak anlamlı olduğu görülmektedir. Ayrıca hem annenin hem de babanın eğitim durumu yükseldikçe çocukların tüm boyutlarının (engelleyici kontrol, dikkat ve çalışma belleği) ve toplam puanlarının yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Annenin çalışıyor olmasının da çocukların öz düzenleme becerilerine olumlu katkısı olduğu, çalışan annelerin çocuklarının öz düzenleme puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür.