SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KANIT TEMELLİ ÖĞRETİM


Ayantaş T.

Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Elvan Yalçınkaya; Selda Şan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.307-322, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Nobel Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.307-322
  • Editörler: Elvan Yalçınkaya; Selda Şan, Editör
  • Ankara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kanıt temelli öğretim güvenilir ve inandırıcı bilgi kaynaklarının belirlenmesini, ilgili verilerin toplanmasını, öğretme ve öğrenme süreciyle ilgili kanıtların analiz edilmesini kapsayan bir öğretim yaklaşımıdır. Kanıt temelli öğretimin uzun bir geçmişi vardır. Bu yaklaşım tıp, psikoloji ve sosyal hizmet gibi çeşitli alanlarda öğretim ve uygulamaların mevcut en iyi kanıtlara dayanmasını sağlamak için kullanılmaya başlanmış ardından eğitim alanına dahil edilmiştir. Sosyal bilgilerde kanıt temelli öğretim, günümüzde büyüyen bir trenddir ve yapılan son araştırmalarda pek çok faydası ve bazı sınırlılıkları ortaya koyulmuştur. Sosyal bilgiler eğitimcileri, öğretimin niteliğini arttırmak için kanıtları kullanarak öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Kanıt temelli öğretim aynı zamanda öğrenci başarısını, öğretim sürecine katılımını ve motivasyonunu artırmaya yardımcı olur. Bu kitap bölümünde kanıt temelli sosyal bilgiler öğretimi alanyazında yürütülen tartışmalar, tarihçesi, faydaları, sınırlılıkları, öğretmenler için işlem basamakları ve örnek bir ders planı sunularak ele alınmıştır.