Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Elvan Yalçınkaya; Selda Şan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.307-322, 2023
Kanıt temelli öğretim güvenilir ve inandırıcı bilgi kaynaklarının belirlenmesini, ilgili verilerin toplanmasını, öğretme ve öğrenme süreciyle ilgili kanıtların analiz edilmesini kapsayan bir öğretim yaklaşımıdır. Kanıt temelli öğretimin uzun bir geçmişi vardır. Bu yaklaşım tıp, psikoloji ve sosyal hizmet gibi
çeşitli alanlarda öğretim ve uygulamaların mevcut en iyi kanıtlara dayanmasını sağlamak için kullanılmaya başlanmış ardından eğitim alanına dahil edilmiştir. Sosyal bilgilerde kanıt temelli öğretim, günümüzde büyüyen bir trenddir ve yapılan son araştırmalarda pek çok faydası ve bazı sınırlılıkları ortaya
koyulmuştur. Sosyal bilgiler eğitimcileri, öğretimin niteliğini arttırmak için
kanıtları kullanarak öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve karar
verme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Kanıt temelli öğretim
aynı zamanda öğrenci başarısını, öğretim sürecine katılımını ve motivasyonunu artırmaya yardımcı olur.
Bu kitap bölümünde kanıt temelli sosyal bilgiler öğretimi alanyazında yürütülen tartışmalar, tarihçesi, faydaları, sınırlılıkları, öğretmenler için işlem
basamakları ve örnek bir ders planı sunularak ele alınmıştır.