SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Effect Sizes of Behavioral Interventions for Turkish Students with Autism
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.12, sa.48, ss.21-38, 2012 (SSCI)


Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Contextual Assessment Inventory: Contextual Variables of Problem Behaviors of Individuals with Autism Spectrum Disorder
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.209-224, 2017 (ESCI)

Otizmli çocukların sosyal becerilerinin değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.2, ss.223-243, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin Özel Yetenek, Öğrenme Güçlüğü ve İki Kere Farklı Öğrencilere Yönelik Öz Yeterliklerinin Karşılaştırılması
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin İki Kere Farklı Öğrenciler Hakkındaki Bilgi ve Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
Zihinsel yetersizlikte ve otizm spektrum bozukluğunda tekrarlayıcı davranışlar ile motor koordinasyon
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası-Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
Sınıf öğretmenlerinin iki kez farklı çocuklar hakkındaki gereksinimlerinin incelenmesi
International Congress on Gifted and Talented Education (IGATE), Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019
Otizm spektrum bozukluğunda Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe Versiyonunun psikometrik özellikleri
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
OSB olan çocuklar için öğretmenler tarafından doldurulan Tekrarlayıcı Davranışlar Ölçeği-R-Türkçe Versiyonunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
Anasınıfına Devam Eden Çocukların Ev Erken Okuryazarlık Ortamı, Dil Gelişimi ve Çalışma Belleğinin Yıl Sonundaki Erken Okuryazarlık Düzeyini Yordama Gücü: Boylamsal Bir Çalışma
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Okul öncesinde kaynaştırma uygulamalarına katılan özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların öğretmenleriyle ilişkileri bir öğretim yılında değişiyor mu?
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Okul öncesinde kaynaştırma: Özel gereksinimli olan ve olmayan çocukların gelişimlerini yordayan değişkenler
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Erken çocuklukta kaynaştırma: Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarının sonuçları bize ne söylüyor?
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
The practices of special education teachers with autistic children in pre-verbal communication
5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Söz Öncesi İletişim Dönemindeki Otizmli Çocuklarla Yaptıkları Uygulamalar
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
Çalışma Belleği ve Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Etkili Mi? Türkçe Konuşan Çocuklar Örneği
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.510-511, (Özet Bildiri)
Özel gereksinimli olan ve olmayan küçük çocukların gelişimsel işlevlerinin değerlendirilmesi
EJER 2017, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Okul öncesi eğitimin özel gereksinimli olan ve normal gelişen çocukların ev ortamları üzerinde etkisi var mıdır?
IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1347-1348, (Özet Bildiri)
Okul öncesi kaynaştırmanın çocukların gelişimine etkisi projesi nden OKGEP ne öğrendik
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
Okul Öncesi Kaynaştırmanın Çocukların Gelişimine Etkisi Projesi’xxnden (OKGEP) ne öğrendik?
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
The relationship of social emotional engagement joint attention and imitation with conversational skills of children with ASD
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
The factors predicting the developmental gains of children with and without disabilities in ınclusive preschools
International Society on Early Intervention (ISEI) “Children’s Rights and Early Intervention Conference”, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
The factors predicting the developmental gains of children with disabilities in inclusive preschools
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
OSB olan çocuklarda erken dönem sözel olmayan sosyal iletişim becerilerinin sohbet becerileri ile ilişkisi
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
Bağlamsal değerlendirme envanteri Türkçe formu nun psikometrik özellikleri
Uluslararası Otizm Kongresi, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
The effects of teacher training program on the outcomes of inclusive preschool teachers
Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs Conference, Braga, Portekiz, 14 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
The effects of a training program on preschool teacher outcomes
Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs, Braga, Portekiz, 11 - 14 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
The lessons learned from the First Inclusive Preschool Project in Turkey FIPEPT
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'nde (International Congress on Early Childhod Intervention-ICECI), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
Okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeyleri
23. Ulusal özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
Inclusive preschool teachers Their attitudies and knowledge about inclusion
International Society on Early Intervention Regional Conference, St. Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
Inclusive preschool teachers Their attitudes and knowledge about insclusion
International Society on Early Intervention Regional Conference, ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
The needs of preschool inclusive teachers
International Society on Early Intervention Regional Conference, St. Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
Okul öncesinde kaynaştırma Öğretmen eğitimi programının öğretmen çıktıları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi TÜBİTAK Araştırma Projesi 111K184
ELMİS-ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Akşehir-Konya, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Okul öncesinde kaynaştırma Öğretmen eğitimi programının öğretmen çıktıları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi TÜBİTAK araştırma projesi ilk ön sonuçları
ELMIS-Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Education and Rehabilitation, Konya, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
The needs of inclusive preschool teachers
International Society on Early Intervention Regional Conference, ST PETERSBURG, Rusya, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Alt orta ve üst SED okullardaki anasınıflarında kitap okuma etkinlikleri Betimsel bir çalışma
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Şubat 2012
Otizm spektrum bozukluğu ve kendini yönetme stratejileri Alanyazına bir bakış
Uluslararası Katılımlı 1. Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
Sınıf öğretmenlerinin özgül öğrenme güçlüğüne ilişkin bilgi düzeyleri ve tanı almış öğrencilere yönelik uygulamaları
Uluslararası Katılımlı 1. Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
Farklı ülkelerde özel eğitim öğretmeni yetiştirme politikaları
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

Özel eğitim alanında çalışan öğretmenler hizmet öncesi eğitimlerini ve yeterliklerini nasıl değerlendiriyorlar
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

Özel eğitim alanında çalışan öğretmenler hizmet öncesi eğitimlerini ve yeterliliklerini nasıl değerlendiriyorlar
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)
Türkiye de otizmli çocuk ve gençler için kullanılan müdahale yöntemlerinin etki büyüklüklerinin incelenmesi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
Otizmli çocukların sosyal becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
Engelli çocuğu olan ve olmayan ailenin gelişim algıları
VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye, 13 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
Engelli çocuğu olan ve olmayan ailelerin engelli bireylerin gelişim özelliklerine ilişkin algılarının incelenmesi
6. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi-Türkiye’de Çocuk Yetiştirme, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
Ankara Gazi ve Anadolu Üniversitesi özel eğitim bölümlerinde 1995 2007 yılları arasında yürütülen tezlerin incelenmesi
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar
Zihin yetersizliği: İyi uygulamalar
Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu., İbrahim H. Diken, Hatice Bakkaloğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.131-161, 2020
Problem ve çatışma çözme
Okul Öncesinde Bütünleştirmeyi Hayata Geçirme: Çocuklar, Öğretmenler ve Okulları Destekleyen Stratejileri, Hatice Bakkaloğlu, Bülbin Sucuoğlu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.101-121, 2019
Tüketici Bildirimleri - Okul Öncesi Çocukların Akran-İlişkili Sosyal Becerilerine Özgü Deneysel Alanyazının Gözden Geçirilmesi
Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Şeyda Demir, Editör, Anı Yayınlcılık, ss.179-200, 2018
Sosyal uyum becerilerine genel bakış
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Elif Sazak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.219-242, 2018
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal becerilerin öğretimi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.335-389, 2018
Özel Eğitim Terimler Sözlüğü
Maya Akademi, 2010
