Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation, cilt.33, sa.2, ss.54-62, 2022 (ESCI)
Amaç: Bu çalışmanın amacı, işitme engelli çocuklarda çocukların kullanmış olduğu ayakkabılara ait
özelliklerin dinamik ve statik plantar basınç dağılım parametreleri ve denge parametreleri üzerine
etkisinin olup olmadığını araştırmak ve işitme engeli olmayan çocuklarla karşılaştırmaktı.
Yöntem: Çalışmaya 68 işitme engelli ve 68 sağlıklı olmak üzere toplam 136 çocuk dahil edildi.
Çocukların ayakkabılarını değerlendirmek amacıyla Ayakkabı Uygunluğu Değerlendirme Formu (AUDF)
uygulandı. Çocukların statik dengesini değerlendirmek için Flamingo Denge Testi (FDT), dinamik
dengesini değerlendirmek için Fonksiyonel Uzanma Testi (FUT) kullanıldı. Çocukların statik ve dinamik
ayak tabanı basınç dağılım ölçümleri sensörlü yürüyüş platformu (Footscan® pedobarografi sistemi
(RsScan-FootScan lab ltd., Ipswich, England)) ile gerçekleştirildi.
Sonuçlar: İşitme engelli çocuklarda dominant ayağa ait AUDF ile toplam yüklenme oranı değerleri
arasında pozitif ilişki; sağlıklı çocuklarda ise dominant ayağa ait AUDF ile ayağın arka bölümüne
yapılan yüklenme oranı arasında negatif ve non-dominant ayağa ait AUDF ile ayağın ön bölümüne
yapılan yüklenme oranı değerleri ile arasında pozitif ilişki olduğu gözlemlendi (p<0,05). Her iki grupta
AUDF ile denge testleri, dinamik ayak taban basınç değerleri, yürüme parametreleri arasında anlamlı
ilişki bulunmadı (p>0,05).
Tartışma: İşitme engelli çocuklarda ayakkabı uygunluğunun dominant ayakta statik yüklenme oranı
ile artış göstermesi denge problemi olan çocukların kendilerini daha güvende hissetmek için dominant
ayağa daha fazla oranda yüklendiklerinin bir göstergesi olabilir.
Purpose: The aim of this study was to investigate whether the characteristics of the shoes used
by the children have an effect on the dynamic and static plantar pressure distribution parameters
and balance parameters in hearing impaired children, and to compare the results with those of nonhearing-impaired children.
Methods: The study included 136 children, 68 children with hearing impairment and 68 children
without hearing impairment. The Footwear Assessment Score (FAS) was applied to evaluate children's
footwears. Flamingo Balance Test (FBT) was used to evaluate the static balance of the children, and
the Functional Reach Test (FRT) was used to evaluate the dynamic balance of the children. Static and
dynamic plantar pressure distribution measurements of the children were carried out with a sensored
walking platform (Footscan® pedobarography system (RsScan-FootScan lab ltd., Ipswich, England)).
Results: In hearing impaired children, a positive relationship was found between FAS and dominant
foot total percentage of pressure values. In children without hearing impairment, there was a negative
relationship between FAS and dominant hindfoot pressure, and a positive relationship between FAS
and anterior non-dominant foot pressure (p<0.05). There was no significant relationship of FAS with
balance tests, dynamic plantar pressure values, and walking parameters in both groups (p>0.05).
Conclusions: The increase in static loading with the footwear suitability on the dominant foot in
hearing impaired children may be an indication that children with balance problems load more on the
dominant foot in order to feel safer