Sığınmacı öğrencilerin halk oyunlarına yönelik tutumları ile okula uyumları ve sosyal bütünleşmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Spor Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ENDER ÖZBEK

Danışman: Nevin Gündüz

Özet:

                                                      ÖZET

Sığınmacı Öğrencilerin Ders Dışı Etkinlikleri Kapsamında Halk Oyunlarına Karşı Tutumları ile Okula Uyum ve Sosyal Bütünleşmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

 

ÖZBEK, Ender

Tez Danışmanı: Doç. Dr. Nevin GÜNDÜZ

Temmuz,2023, Sayfa Sayısı

 

Modern toplumsal tarihinin en önemli olaylarının başında göç olgusu gelmektedir. Günümüzde özellikle küreselleşmenin getirdiği yenilik ve değişimler ile birlikte uluslararası göçler artmış olup; siyasal, ekonomik ve toplumsal hayatı büyük ölçüde etkisi altına almaya başlamıştır. Bununyanında sığınmacılarıngeldikleri ülkelerdeki bütünleşme ve sosyal uyum süreçlerinde din, dil, ırk özgürlük, ayrımcılık, gelenek ve görenek gibi konular son derece önem teşkil eden konuların başında yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, sığınmacı öğrencilerin ders dışı etkinlikleri kapsamında halk oyunlarına karşı tutumları ile okula uyum ve sosyal bütünleşmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.Bu Çalışmanın evrenini Diyarbakır’ da lise düzeyinde eğitim gören sığınmacı öğrenciler oluşturmaktadır. Tüm evrene ulaşmak maliyet ve zaman açısından mümkün olmadığından örneklem yoluna başvurulacaktır. Bu kapsamda, basit seçkisiz(kolay ulaşılabilir) örneklem metoduyla araştırmacının görev yaptığı bölge açısından ulaşmasının daha kolay olduğu Diyarbakır ilinde gerçekleşecek olan bu çalışmada il merkezine bağlı 4 merkezi ilçede 80 okulda sürdürülecek ve çalışmaya katılan tüm sığınmacı öğrencilerin gönüllü katılımları ile gerçekleşmiştir. Bunlar; Sur, Bağlar, Yenişehir ve Kayapınar ilçeleridir. Diyarbakır’da eğitim görecek yaşta olan çocuk sayısı 8500 civarında olup bunlardan eğitim gören yaklaşık 5 bin 735 sığınmacı öğrenci vardır. Liseye giden toplam öğrenci sayısı 2 bin 153 civarındadır. Çalışmada sosyal uyumluluk sürecini doğru bir şekilde kontrol etmek için halk oyunlarına en az 1 yıl boyunca devam etmiş olan öğrenciler çalışmaya dahil edilecektir.Araştırma sonucunda, Sığınmacı Öğrencilerin Ders Dışı Etkinlikleri Kapsamında Halk Oyunlarına Karşı Tutumları ile Okula Uyum ve Sosyal Bütünleşmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.

 

Anahtar Kelimeler; Sığınmacı Öğrenci, Ders dışı etkinlikleri, Sosyal Bütünleşme, Halk Oyunları.Okula Uyum,