Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Spor Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ENDER ÖZBEK
Danışman: Nevin Gündüz
Özet:
Sığınmacı
Öğrencilerin Ders Dışı Etkinlikleri Kapsamında Halk Oyunlarına Karşı Tutumları
ile Okula Uyum ve Sosyal Bütünleşmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZBEK,
Ender
Tez
Danışmanı: Doç. Dr. Nevin GÜNDÜZ
Temmuz,2023,
Sayfa Sayısı
Modern
toplumsal tarihinin en önemli olaylarının başında göç olgusu gelmektedir.
Günümüzde özellikle küreselleşmenin getirdiği yenilik ve değişimler ile
birlikte uluslararası göçler artmış olup; siyasal, ekonomik ve toplumsal hayatı
büyük ölçüde etkisi altına almaya başlamıştır. Bununyanında sığınmacılarıngeldikleri
ülkelerdeki bütünleşme ve sosyal uyum süreçlerinde din, dil, ırk özgürlük,
ayrımcılık, gelenek ve görenek gibi konular son derece önem teşkil eden
konuların başında yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, sığınmacı öğrencilerin
ders dışı etkinlikleri kapsamında halk oyunlarına karşı tutumları ile okula
uyum ve sosyal bütünleşmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.Bu Çalışmanın evrenini Diyarbakır’ da lise düzeyinde eğitim gören
sığınmacı öğrenciler oluşturmaktadır. Tüm evrene ulaşmak maliyet ve zaman
açısından mümkün olmadığından örneklem yoluna başvurulacaktır. Bu kapsamda,
basit seçkisiz(kolay ulaşılabilir) örneklem metoduyla araştırmacının görev yaptığı
bölge açısından ulaşmasının daha kolay olduğu Diyarbakır ilinde gerçekleşecek
olan bu çalışmada il merkezine bağlı 4 merkezi ilçede 80 okulda sürdürülecek ve
çalışmaya katılan tüm sığınmacı öğrencilerin gönüllü katılımları ile
gerçekleşmiştir. Bunlar;
Sur, Bağlar, Yenişehir ve Kayapınar ilçeleridir. Diyarbakır’da eğitim görecek
yaşta olan çocuk sayısı 8500 civarında olup bunlardan eğitim gören yaklaşık 5
bin 735 sığınmacı öğrenci vardır. Liseye giden toplam öğrenci sayısı 2 bin 153 civarındadır.
Çalışmada sosyal uyumluluk sürecini doğru bir şekilde kontrol etmek için halk
oyunlarına en az 1 yıl boyunca devam etmiş olan öğrenciler çalışmaya dahil
edilecektir.Araştırma sonucunda, Sığınmacı
Öğrencilerin Ders Dışı Etkinlikleri Kapsamında Halk Oyunlarına Karşı Tutumları
ile Okula Uyum ve Sosyal Bütünleşmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesinde anlamlı bir fark
bulunamamıştır.
Anahtar
Kelimeler;
Sığınmacı Öğrenci, Ders dışı etkinlikleri, Sosyal Bütünleşme, Halk Oyunları.Okula
Uyum,