Yeni Osmanlıların eğitim öğretim görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZEYNEP BİÇER

Danışman: RECAİ DOĞAN

Özet:

ÖZETBiçer, Zeynep, Yeni Osmanlıların Eğitim Öğretim Görüşleri, YüksekLisans Tezi, Danışman: Prof. Dr. Recai Doğan, 118 s.“Yeni Osmanlıların Eğitim Öğretim Görüşleri” adlı tezimiz ikibölümden oluşmaktadır.Araştırmamızın birinci bölümünde Osmanlı devletinin 19. yüzyıldaiçinde bulunduğu olumsuz sosyal, siyasi ve ekonomik durumu ele alınmıştır.Osmanlı devletini bulunduğu bu durumdan kurtarmak için geliştirilen çözümönerilerinden biri olan Yeni Osmanlılar akımının neliği incelenmiştir. Akımıntemsilcilerinden Namık Kemal, Ali Suavi ve Ziya Paşa’nın hayatlarına yerverilmiştir. Sonra adı geçen temsilcilerin bazı görüşlerine değinilmiştir. İkinci bölümde Yeni Osmanlılar akımının temsilcilerinin dönemin eğitimöğretim anlayışı konusundaki eleştiri ve önerileri incelenmiştir. Osmanlılıkideolojisi doğrultusunda açılan Galatasaray Lisesi eğitim ve eğitim politikasıaçısından ele alınmıştır. Yeni Osmanlılar akımının din eğitim öğretim görüşleriincelenmiştir. Bu doğrultuda dönemin din eğitimi veren kurumları olanmedreseler Yeni Osmanlılar açısından ele alınmıştır. ABSTRACT Biçer, Zeynep, Opinions of the new Ottomans on education andtraining, Master’s Thesis, Advisor: Prof. Dr. Recai Dogan, 118 p.“Opinions Of The New Ottomans On Education And Training” by ourthesis is consist of two parts.In the first part of our research Ottoman Empire the negative status social, political, and economic in the 19. century are discussed. İt isexamined that one of the solution proposals was the new otoman movement torecover the situation otoman state. Representatives of the movement Namık Kemal, Ziya Pasha, Ali Suavi and their lives have been given. ThenI mentioned some of the views of the representatives .In the second part of our research Ideas and criticisms of The newOttoman movement’s representative about the period of the education wereexamined. The Galatasaray High School opened ideology of Ottomanism washandled to analyz its education and training policy. Opinions ofNew Ottomans movement of religious education are examined. In thisrespect the institutions of religious education for the period of the madrasas arediscussed in terms of the new Ottomans.