Kent girişimciliği ve markalama: Samsun örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BERKAY YALÇINKAYA

Danışman: CAN UMUT ÇİNER

Özet:

Kentsel potansiyeli canlandırmak maksadıyla yerel düzeyde çok aktörlü bir işbirliği yaratmak olarak değerlendirilebilecek kent girişimciliği, günümüzde kentsel politikalar üzerinde önemli bir belirleyiciliğe sahiptir. Kentlerin bu yeni işlevi devletin dönüşümünden ayrı düşünülemez. 1980 sonrası ekonomik yeniden yapılanmaya koşut bir biçimde tesis edilen yeni devlet mekanizmasıyla, pazarlama, işletme, marka değerini arttırma gibi kavramlar kamu politikaları kapsamına alınmıştır. Bu süreçte yerel yönetimlerin kentleri pazarlanacak bir ürün olarak görmeleri yaygın bir eğilim haline gelmiştir. Girişimci yönetişim aracılığıyla kentlerin fiziksel ve sembolik özellikleri müşterilere pazarlanmakta ve rakiplerinden ayrışacak şekilde markalanmaktadır. Bu nedenle kent girişimciliği ile kent markalama stratejileri arasında önemli bir bağlantı görülmektedir. Kentlerin markalaştırılmasına yönelik çabalar yerel düzeydeki yönetsel dönüşümden ayrı olarak düşünülemeyeceği için, bu çalışma, yerel düzeydeki dönüşümü kent girişimciliği kavramıyla tartışmaya açarak günümüzdeki kent markalama eğilimini açıklığa kavuşturmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda tezde Samsun kentine odaklanılarak kent girişimciliği ve markalama arasındaki bağ ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanında, kentin markalanmasına yönelik Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen projeler incelenmiş ve kente etkisi tartışılmıştır.