Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Gencay Tepe
Danışman: ALPER ÖZER
Özet:İki ana kısımdan oluşan araştırmanın ilk bölümünde gelecek çalışmalara katkı sağlaması hedefiyle, mobil hizmet kalitesi literatürüne dair bibliyometrik analiz çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın ikinci bölümünde ise fonksiyonel ve sembolik faydanın mobil hizmetlerin kullanım niyeti üzerindeki etkisi mobil hizmet kalitesi açısından incelenerek; fonksiyonel fayda, sembolik fayda, etkileşim kalitesi, çevre kalitesi, çıktı kalitesi ve davranışsal niyeti kapsayan bir model geliştirilmiştir. Çalışmada Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılmış olup İngiltere'de yaşayan 394 mobil hizmet kullanıcısından anket tekniği ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırmada, fonksiyonel fayda ve sembolik faydanın etkileşim kalitesi ve çevre kalitesi ile, etkileşim ve çevre kalitesinin çıktı kalitesi ile, çıktı kalitesinin ise kullanım niyeti ile pozitif bir ilişki içinde olduğu görülmüştür. Ayrıca mobil hizmet kalitesini oluşturan, etkileşim, çevre ve çıktı kalitesi boyutları arasındaki ilişki göz ardı edilmeden kurulan bir modele sahip ilk çalışma olma özelliği bu çalışmanın literatüre olan katkısının en önemli kısmını oluşturmaktadır. Son olarak mobil hizmetlerin kullanım niyetini etkileyen unsurlar ve gelecek çalışmalara ilişkin öneriler ortaya konmuştur. Anahtar Sözcükler: Mobil hizmet kalitesi, fonksiyonel fayda, sembolik fayda, davranışsal niyet, bibliyometrik analiz, yapısal eşitlik modeli