Korecedeki bağlantı soneklerinin anlamsal ve biçimsel yönden incelenmesi ve öğretimi –aseo/eoseo ve –nikka üzerine bir çalışma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZEYNEP ALDEMİR

Danışman: PINAR ALTUNDAĞ

Özet:

Bu çalışmanın amacı, öncelikle Korecedeki -aseo/eoseo ve -nikka bağlantı soneklerinin biçimsel ve anlamsal yönden incelenmesi, neden bildiren -aseo/eoseo ve -nikka bağlantı soneklerinin biçimsel ve anlamsal açıdan karşılaştırılmasıdır. İkinci olarak, yapılan karşılaştırmalar aracılığı ile bu iki sonekin doğru ve etkili öğretimi için öneriler sunmaktır. Çalışmanın birinci bölümünde, çalışma genel hatları ile tanımlanmış ve çalışmanın sınırlılıklarına yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, dil bilgisi kavramı ve yabancı dil öğretim yöntemlerinde dil bilgisinin nasıl ele alındığını hakkında bilgi verilmiş, Korecedeki bağlantı sonekleri ve bu sonekleri tanımlanarak, sınıflandırılması yapılmıştır. Üçüncü bölümde -aseo/eoseo ve -nikka bağlantı soneklerinin biçimsel ve anlamsal özellikleri detaylı bir biçimde anlatılarak neden bildiren aseo/eoseo ve nikka bağlantı soneklerin anlamsal yönden farklılıkları açıklanmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde yabancı dil olarak Korece öğretiminde kullanılmakta olan öğretim materyalleri incelenmiştir. Kore Üniversitesi, Kyunghee Üniversitesi ve Konkuk Üniversitesi öğretim materyallerinde -aseo/eoseo ve – nikka bağlantı soneklerinin nasıl işlendiği analiz edilmiştir. Beşinci bölümde, yabancı dil olarak Korece öğrenen Ankara Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı Anabilim dalı öğrencilerine yönelik olarak hazırlanmış bağlantı sonekleri ile ilgili sormacanın analizleri yapılmış ve analizlerden elde edilen sonuçların değerlendirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde daha önceki bölümlerde yapılan açıklamalar, karşılaştırmalar ve uygulama sonuçlarından elde edilen bulgular ışığında; aseo/eoseo ve -nikka bağlantı soneklerinin doğru kullanılabilmesi ve etkili bir şekilde öğretilmesi için neler yapılması gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is primarily to examine the connective endings, -aseo / eoseo and -nikka in terms of morphology and semantics, and to compare the causal connective endings -aseo / eoseo and -nikka in terms of morphology and semantics in Korean. Secondly, it is to provide suggestions for the proper and effective teaching of these two endings through comparisons. In the first part of the study, the study is defined in general terms and the boundaries of the study are given. In the second part of the study, information about grammar concept and how grammar is handled in foreign language teaching methods is provided; the connective endings in Korean and these endings are defined and classified. In the third chapter, the morphologic and semantic properties of -aseo / eoseo and -nikka connective endings are explained in detail and the semantic differences of aseo / eoseo and nikka causal connective endings are explained. In the fourth part of the study, teaching materials used in teaching Korean as a foreign language are examined. In the teaching materials of Korea University, Kyunghee University and Konkuk University, it is examined and analyzed how -aseo / eoseo and - nikka connective endings are taught. In the fifth chapter, the analysis of questionnaire related to connective endings prepared for the students of the Department of Korean Language and Literature of Ankara University, who learn Korean as a foreign language, was conducted and the results obtained from the analyzes were evaluated. In the last part of the study, in the light of the findings obtained from the explanations, comparisons and questionnaire results conducted in the previous chapters; Suggestions are provided about how to use aseo / eoseo and -nikka connective endings correctly and how to teach them effectively.