Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 1997
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MUSTAFA ÖNDER
Danışman: CEMAL TOSUN
Özet:Prof. Dr. Beyza Bilgin Türkiye'de Din Eğitim Biliminin kurucularındandır. Yeni yöntem ve Kültürlerarası Eğitim çalışmaları günümüz Din Eğitimi açısından son derece önemlidir. Beyza Bilgin'in tanınması, ülkemizde Din Eğitiminin geldiği seviyeyi, tesbit etmek, problemlerini tanımak ve yapılacak araştırmaların yönünü belirlemek açısından bir zarurettir. Bu çalışmanın amacı da budur. Çalışmamızın Birinci Bölümünde Beyza Bilgin'in hayatı, eserleri ve makaleleri ile tebliğleri ve metodu incelenmiştir. İkinci Bölüm'de Yeni Yöntem ve kültürlerarası Eğitim kavramları üzerinde durulmuş, Yeni Yöntemin ve Kültürlerarası Eğitimin anlamları, niçin gerekli oldukları ve Beyza Bilgin'in bu konulardaki çalışmaları anlatılmıştır. Yeni yöntem uygulamalarının. ve Kültürlerarası Eğitim'in ülkemiz eğitimine ne gibi katkılar yapacağı üzerinde durulmuştur. Üçüncü Bölüm'de Prof. Beyza Bilgin'in Eğitim ve Din Eğitimi ile ilgili görüşleri başlıklar halinde incelenmiştir. Din eğitiminin temeli, başlama yaşı, hedef tasarıları, okulda ve camideki din eğitimi, kaçınılması gereken olumsuzluklar ve Din Eğitimi'nin görevleri, Din Eğitiminde Yeni Yönelişler, Eğitimde Sevgi gibi konular işlenmiştir. Dördüncü Bölüm'de ise çalışmadan elde edilen sonuçlar belirtilerek yapılması gerekenler maddeler halinde sıralanmıştır. Abstract Prof. Dr. Beyza BİLGİN is one of the founders of Religious Education Science in Turkey. His studies on New Methodology and Inter-cultural Education are very important for the Religious Education today. It is an imperative to know Prof. BİLGİN for describing problems of Religious Education, for defining the level of Religious Education today, and for determining the direction of new studies in future. The aim of this study is to realize the objections above said. In the first chapter, The life of Prof. BİLGİN, his publications, papers, prensentations and his methodology has been studied. In' the second chapter, the ideas of New Methodology and mter- cultural have been studied. Why New Methodology and Inter-cultural education ideas are important has ben tried to be explained. Prof. BİLGİN's studies about the above subjects have been presented. What kinds of contribution that the New Methodology and Inter- cultural education make to. Turkish education have been considered. In the third chapter, the opinions of Prof. BİLGİN on Education and Religious Education have been studied under main headlines. The topics such as the basis of religious education, the starting age for religious education, target schemes, religious education at schools ant at mosques, negations that to be avoided, and the purpose of religious education, the New methodologies on religious education, and appreciation at Education have been discussed. In the fourth chapter, the results of steduies have been presented and the requirements that have to be undertaken, have been pointed out item by item.