Tüketici güven endeksi ve hisse senedi getirileri ilişkisi:BIST üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İREM MERMER

Danışman: GÜVEN SAYILGAN

Özet:

Bu çalışmanın amacı, tüketici güven endeksi ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu amaçla çalışmada 2004:1-2012:12 döneminde BİST 100 Endeksi ile TCMB-TÜİK Tüketici Güven Endeksi arasındaki ilişki aylık veriler kullanılarak incelenmiştir. Aynı zamanda çalışma derinleştirilerek BİST Sektör Endekslerinden BİST Hizmet, BİST Mali, BİST Sınai ve BİST Teknoloji Endeksleri ile TCMB-TUİK Tüketici Güven Endeksi arasındaki ilişki de araştırılmıştır. Bu değişkenler 78ÖZETMERMER, İrem, Tüketici Güven Endeksi Ve Hisse Senedi Getirileri İlişkisi: Bıst Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof. Dr. Güven Sayılgan, 77 sf.Bu çalışmanın amacı, tüketici güven endeksi ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu amaçla çalışmada 2004:1-2012:12 döneminde BİST 100 Endeksi ile TCMB-TÜİK Tüketici Güven Endeksi arasındaki ilişki aylık veriler kullanılarak incelenmiştir. Aynı zamanda çalışma derinleştirilerek BİST Sektör Endekslerinden BİST Hizmet, BİST Mali, BİST Sınai ve BİST Teknoloji Endeksleri ile TCMB-TUİK Tüketici Güven Endeksi arasındaki ilişki de araştırılmıştır. Bu değişkenler arasındaki ilişki zaman serisi analizi aracılığıyla incelenmiştir. Analiz sonucunda kısa dönemde Tüketici Güven Endeksi ile BİST Endeksleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ve bu ilişkinin yönünün tek taraflı olarak BİST Endekslerinden Tüketici Güven Endekslerine doğru olduğu saptanmıştır.Abstract The purpose of this study is to question the relationship between the consumer confidence index and the share of earnings for Turkey. For this purpose, in the study, the relationship between the BİST 100 Index and the TCMB-TUIK Consumer Confidence Index for the term 2004:1-2012:12 has been analyzed by using monthly data. Moreover, by deepening the study, the relationship between BİST Service, BİST Finance, BİST Industry ve BİST Technology Indexes of IMKB Sector indexes and TCMB-TUİK Consumer Confidence Index have been examined. The relationship between these variables has been tried to be determined through the use of Time Series Analysis. The result of the analyses shows that it is statistical meaningful to conclude that all indices can explain the TCMB Consumer Confidence Index in the short run. In other words,