Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BİLGE TAŞ
Danışman: SEMİRE RUKEN ÖZTÜRK
Özet:Kadın cinselliği daima eril parametreler temelinde kavramsallaştırılmıştır. Kadın, bu cinsel imgelemde, yalnızca aşağı yukarı erkeğin fantezilerinin uygulanması için bir yardımcı destektir. Cinsel ilişkiye ilişkin eril bakışın kadın ve onun zevki konusunda söyleyeceği hiç bir şey yoktur. Freud'un ortaya koyduğu gibi bir kız çocuğunun cinsel hayatının başlangıcı o kadar ?belirsiz?, o kadar ? zamanla yok olan? bir şeydir ki bunu öğrenmek isteyen biri, bu uygarlığın, bu tarihin izlerinin altındakileri ve kadın cinselliğine ilişkin bazı ipuçları verebilir diye daha arkaik bir uygarlığın kalıntılarını gerçekten keşfetmek için çok derinlere inmek zorunda kalacaktır. Kadının, kadın olarak zevk aldığı noktaya ulaşmak için, kadının üzerindeki çeşitli boyunduruk altına alma sistemlerinin analiziyle geçilen uzun dolambaçlı bir yol mutlaka gereklidir.Bu çalışma Catherine Breillat'nın filmleri üzerinden kadınlık ve erkekliğe dair cinsellik, pornografi, şiddet ve bedenin temsiline odaklanır. Breillat, beden üzerine anlattığı hikâyelerinin kadın bedenine bakışının, kadın bedenini teşhirin doruk noktasına ulaştığı bu dönemde bile müstehcen kaçması ve izlenebilirliğin sınırlarını zorlamasıyla ünlenmiştir. Catherine Breillat filmleri pornografiyi sanat sineması gibi gösteriyor olmakla suçlanır ve çok ağır eleştirel tepkiler alır. Breillat taviz vermeden filmlerinde cinsel birleşme ve kadın cinselliğini göstermeyi sürdürür. Abstract Female sexuality has always been conceptualized on the masculine parameters. Woman in this sexual imaginary, is only a more or less obliging prop fort he enactment of man?s fantasies. About woman and her pleasure, this parameters of the sexual relation has nothing to say. As Freud admits, the beginings of the sexual life of a girl child are so obscure and so faded with time, that one would have dig down very deep indeed to discover beneath the traces of this civilization, of this history, the vestiges of a more archaic civilization that might give some clue to woman?s sexuality. In order for women to reach the place where she takes pleasure as a woman, a long detour by way of the analysis of the various systems of oppression brought to bear upon her is assuredly necessaryThis study focuses the style of representation of sexuality, pornography, violence and body image which belongs to masculinity and femininity in Catherine Breillat movies. The films of Catherine Breillat have run the gauntlet of critical reaction, from condemnation as pornography dressed up as art cinema. Breillat continue to display uncompromising depictions of sex acts and female sexuality in her movies.