Akademik halk dansları eğitim programlarının öğretim eleman ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ege Üniversitesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HALUK ÖYKÜM LUMALI

Danışman: ÖMER ADIGÜZEL

Özet:

Bu araştırma; Türkiye’deki akademik halk dansları eğitim programlarının öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla, Ege Üniversitesi örneği ile hazırlanmıştır. Araştırmada katılımcıların görüşlerinin ayrıntılı olarak alınması amacı ile nitel bir araştırma yöntemi olan “durum çalışması” tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Musiki Konservatuvarı Türk Halk Oyunları Bölümü öğretim elemanları, mezunları ve öğrencilerinden seçilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden “ölçüt örnekleme” tekniği kullanılmıştır. Veriler, eğitim bilim uzmanlarının görüşünde araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak ve araştırmaya konu olan bölüm tarafından hazırlanan dokümanlar incelenerek toplanmıştır. Verilerin toplanması sürecinde çalışma grubunda yer alan her bir katılımcı ile birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Alanyazın taramasının ardından betimsel yöntemle analiz edilen bulgular öğretim elemanları, mezunlar ve öğrencilerin görüşleri ışığında yorumlanarak akademik halk dansları eğitim programı değerlendirmesi yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, çalışma grubunun görüşleri doğrultusunda, halk dansları eğitim programlarının bölümün misyonu ile karşıtlıklar gösterdiği ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması gerekliliği sonucu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca özellikle toplumun alana olan algısının geliştirilmesi ve dönüştürülmesine yönelik de önemli bulgulara rastlanmıştır. This study was prepared in order to evaluate academic folk dance education programs in Turkey according to the opinions of academics and students with the case of Ege University. In the study, to take the opinions of the participants in detail, the qualitative research method called “state study” was used. The study group of the research was selected from the academics, graduates and students of Ege University State Turkish Music Conservatory, Turkish Folk Dance Department by using sampling technique of “purposeful sampling” methods. The data were collected by using the semi-structured interview forms, prepared by the researcher in the opinion of the educational science experts and by examining the documents prepared by the department that was the subject of the research. During the collection of data, individual interviews were conducted with each participant in the study group. After the scanning of the literature, the academic folk dance education program was evaluated by interpretation of the findings of the academics, graduates and students analyzed by descriptive method. As the result, on behalf of the study group's opinion, the mission and the education programs of the folk dance departments seemed uncompatible and some developments needed to overcome. In addition, important findings have also been found to develope and to transform the perception of the state and the society to the field of folk dance.